İngiliz dili eğitiminde pozitif psikoloji: Karakter güçleri alıştırmalarının İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin içsel motivasyonu üzerinde etkileri
dc.contributor.advisor | Görgülü, Emrah | |
dc.contributor.author | Güler, Gülay | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:25Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:25Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631540 | |
dc.description.abstract | Bu deneysel çalışma, Pozitif Psikoloji olarak adlandırılan çalışma alanında önerilen karakter güçleri alıştırmalarının, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin içsel motivasyonlarına etkisini araştırmıştır. Deneyler, sınıf ortamlarında pozitif psikoloji alıştırmalarını açık bir şekilde uygulayarak gerçekleştirilmiştir. Ön testlerin ve son testlerin ortalama farklılıkları deney ve kontrol grupları için SPSS (Sosyal Bilimler için İstatistik Paketi 25.0.) üzerinde bağımsız örneklem t-testi ile analiz edilmiştir. Pilot çalışmanın sonuçları öğrencilerin İngilizce öğrenirken seçim algılarının alıştırmalar sonucunda kısmen değiştiğini göstermiştir. Betimsel analizlerin sonuçları, öğrencilerin ilgi ve hazlarının, algılanan seçim ve algılanan yetkinlik düzeylerinin ortalamanın üstünde olduğunu, kaygı ve gerginlik düzeylerinin ise düşük olduğunu ortaya koymuştur. Ancak, bulgular öğrencilerin daha önce İngilizce öğrenmek için yeterli çaba göstermediğini ortaya koymuştur. Müdahalenin gerçek çalışmadaki etkileri ile ilgili olarak, bağımsız örneklem t-testinin sonuçları, karakter güçlü egzersizlerin, öğrencilerin İngilizce öğrenirken olumsuz duygulardan (örneğin, can sıkıntısı ve endişe) kurtulmasına yardımcı olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, deney grubunun İngilizce öğrenme çabasında makul bir düşüş bulunmuştur. Genel olarak, bu araştırmanın sonuçları, karakter güçleri alıştırmalarının, öğrenme sürecinde İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenicilerin olumsuz duygularını değiştirdiğini, özerkliklerini artırdığını ve kendilerini düzenlemeleri konusunda değişiklikler yaptığını ortaya koymuştur. İngilizce öğretiminde karakter güçleri ve içsel motivasyon arasındaki olası ilişkilerin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için daha fazla araştırma yapılması gerekmektedir. | |
dc.description.abstract | This experimental study investigated the effects of character strengths exercises, as suggested in the study area called Positive Psychology, on EFL students' intrinsic motivation. The experiments were conducted implementing positive psychology exercises explicitly in the classroom settings. The mean differences of the pre-tests and the post-tests were analyzed through the independent samples t-test on SPSS (Statistical Package for Social Sciences 25.0.) for the experimental and the control groups. The results of the pilot study indicated that the students' feelings about perceived choice for learning English moderately changed as a result of the exercises. The outcomes of the descriptive analyses revealed that the levels of the students' interest and enjoyment, perceived choice, and perceived competence were above average, while the levels of their anxiety and tension were low. However, the findings suggested that the students had not put enough effort into learning English previously. Regarding the effects of the treatment in the actual study, the results of the independent samples t-test indicated that the character strengths exercises moderately helped the students avoid negative feelings (e.g. boredom and anxiety) while learning English. Yet, a moderate decrease was found in the experimental group's effort in learning English. Overall, the outcomes of this research suggested that the character strengths exercises mollified the EFL learners' negative feelings during the learning process, escalated their autonomy, and made changes about their self-regulation. Further research is required to reveal better insight about the possible associations between the character strengths and intrinsic motivation in the ELT setting. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | İngiliz dili eğitiminde pozitif psikoloji: Karakter güçleri alıştırmalarının İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin içsel motivasyonu üzerinde etkileri | |
dc.title.alternative | Positive psychology in ELT: The effects of character strengths exercises on EFL learners' intrinsic motivation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Positive psychology | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Character strenghts | |
dc.subject.ytm | Psychological well being | |
dc.subject.ytm | Psychological needs | |
dc.identifier.yokid | 10192785 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 519980 | |
dc.description.pages | 181 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |