A serious game for children with speech disorders and hearing problems
dc.contributor.advisor | Shırmohammadı, Shervın | |
dc.contributor.author | Nasiri, Nahid | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:24Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631529 | |
dc.description.abstract | Konusma bozuklugu, duyma bozuklugu ve konusma güçlügü çeken ve bunun üstesindengelmek için konusma terapisi ve alıstırma terapisine ihtiyaç duyan çocukları etkiler. Buyüzden, uygulamalı oyunlar vasıtasıyla konusma terapisi yapmak duyma bozuklugu vekonusma güçlügü çeken çocuklara sorunlarının üstesinden gelmeleri için bir imkan sunar.Çocuklar oyun oynayama meyilli oldukları müddetçe biz onlara uygulamalı oyunlargibi eglenceli bir yolla yardım etmeyi planlamaktayız. Bu tezde, hem terapi hem dekonusma bozuklugu olan çocukların performansını ölçecek bir alet olarak kullanılabilecekuygulamalı bir oyun tasarladık. Konusma bozuklugunun tedavisi için bu oyunda çocuklar,7 yasından önce bilmeleri gereken kelimeleri söylemeyi ögrenecekler. Ve sonrasında bizonlara nasıl cümle kurmaları gerektigini ögretecegiz. Oyun üç kısımdan olusmaktadır. Ilkkısım ebeveynlere ve terapistlere çocugun konusma terapisi konusunda yardıma ihtiyacıolup olmadıgı hakkında bilgi saglamaktadır. Ikinci kısımda çocuk oyunu oynarken bellibaslı kelimeleri ögrenir. Üçüncü kısım ise çocugunun performansını ve oyunun sonundaçocugun ne kadar ögrendigini ölçmeyi amaçlamaktadır. Oyunda, çocugun konusarakkontrol edebildigi, madeni para kazanmak için oyun ortamında hareket ettirdigi bir avatarmevcuttur. Avatar hem Atla, Ileri, Geri, Sag, Sol gibi ses komutlarıyla hem de klavyedekiok tuslarıyla hareket ettirebilir. Oyun boyunca çocuk avatarın basının üzerinde bulunanbüyük bir ok ile yönlendirilecektir, herhangi bir terapistin veya ögretmenin yardım etmesinegerek yoktur. Bu, zaman kısıtlamalı therapist denetimi altındaki klinik yaklasımlarlakıyaslanınca çocugun daha uzun süre boyunca alıstırma yapmasına imkan saglar. Yaptıgımızilk deneylerden aldıgımız sonuçlara göre oyunumuzu en az 5 kere ve belirli periyotlarlaoynayan çocuklar %40'lık bir gelisme göstermektedir. | |
dc.description.abstract | Speech impediment affecting children with hearing difficulties and speech disorders requiresspeech therapy and much practice to overcome. In fact, speech therapy via serious gamesgives an opportunity to children with speech disorders and hearing problems to overcometheir problems. As far as children are more inclined to play games, so we intend tolearn them by entertainments like serious games. In this thesis, we have designed andimplemented a serious game that can be used both as a therapy and as a tool to measurethe performance of children with speech impediments in which children will learn tospeak specific words that they are expected to know before the age of 7. And then wewill teach them how to make sentences. The game consists of three steps. The firststep provides information for parents or therapists to decide if their child needs speechtherapy or not. In the second step, the child starts to learn specific words while playingthe game. The third step aims to measure the performance of the child and evaluatehow much the child has learned at the end of the game. The game has an avatar whichcan be controlled by the child through speech, with the objective of moving the avatararound the environment to earn coins. The avatar is controlled by both voice commandssuch as Jump, Ahead, Back, Left, Right, and arrow keys of the keyboard. The childwill be guided by an arrow during the game instead of getting help from a therapist ora teacher to guide the child to the next goal. This allows the child to practice more hours, compared to clinical approaches under the supervision of a therapist, which aretime-limited. Our preliminary performance measurements indicate an improvement of40% for children who play our game at least 5 times and a specific period of time. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | A serious game for children with speech disorders and hearing problems | |
dc.title.alternative | Konuşma bozukluğu ve işitme engelli çocuklar için ciddi bir oyun | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Conversion disorder | |
dc.subject.ytm | Teaching with game | |
dc.subject.ytm | Video games | |
dc.subject.ytm | Computer games | |
dc.subject.ytm | Serious game | |
dc.subject.ytm | Educational games | |
dc.identifier.yokid | 10155013 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 483464 | |
dc.description.pages | 56 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |