Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, Besra
dc.contributor.authorÖztosun, Ali
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:23Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:23Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631515
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ergenlerde algılanan sosyal destek ve sosyal dışlanma deneyimlerinin internet bağımlılığını yordayıp yordamadığını incelemektir. Ergenlerde algılanan sosyal destek, sosyal dışlanma deneyimleri ve internet bağımlılığının, cinsiyet, öğrenim düzeyi, kardeş sayısı, ailenin eğitim düzeyi, ailenin ortalama geliri, cep telefonu kullanımı, internet kullanım sıklığı, evdeki bilgisayarın internete bağlı olma durumu, kaç tane sosyal medya programı kullanma durumuna göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını saptamaktır. Araştırmanın çalışma grubu 450'i erkek ve 317 kadın olmak üzere toplam 767 ortaokul ve lise öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma verileri algılanan sosyal destek, ergenlerde sosyal dışlanma deneyimleri, internet bağımlılığı ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda algılanan sosyal destek ve ergenlerde sosyal dışlanma deneyimlerinin internet bağımlılığını anlamlı düzeyde yordadığı görülmektedir (p<0,05). Araştırmada arkadaştan algılanan sosyal destek ile cinsiyet arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Sınıflar arasında internet bağımlılığı düzeylerinin anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüş, internet kullanım sıklığı ile internet bağımlılığı ilişkili görülmemiştir. Eğitim düzeyi açısından; internet bağımlılığı ve sosyal dışlanma deneyimlerinin anlamlı düzeyde arttığı, sosyal destek algısının da azaldığı saptanmıştır. Ailenin ortalama geliri ile Algılanan sosyal destek, sosyal dışlanma deneyim ve internet bağımlılığı arasında anlamlı ilişki görülmemiştir.Anahtar Kelime; Ergenlik, Algılanan Sosyal Destek, Sosyal Dışlanma, İnternet Bağımlılığı
dc.description.abstractThe aim of present study was to investigate the effect of percived social support and social experiences on internet addiction and to see whether these variables are differentiated in terms of participants' ages, sexes, number of sibling, education level of the family, mobile phone usage etc. among a sample of secondary and high school students. Personal information form, percieved social support scale, experiences of social exclusion in adolescents scale and internet addiction scale were used at the research. seven hundred and sixty seven student cadidates (450 male and 317 female) were participated. The results showed the internet addiction was predicted by percived social support and social exclusion experiences (p<0,05). Some significant differences were also abstained with respect to socio-demographic (genders and percieved social support; educational level and intenet addiction) variables. On the other hand in terms of education level; experience of internet addiction and social exclusion have increased significantly, it was determined that the reduced percived social support. There was no significant relationship between the average income of the family and perceived social support, social exclusion experience and internet addiction. The results were discussed under the light of relevant literature. Lastly, suggestions mainly related college student counseling were presented. Key Words; Adolescence, Perceived Social Support, Social Exclusion, Internet Addictionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErgenlerde algılanan sosyal destek ve sosyal dışlanma deneyimlerinin internet bağımlılığını yordayıcılığı
dc.title.alternativePerceived social support and social exclusion experiences are predictive of internet addiction in adolencents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-08
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTechnological dependence
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet addiction
dc.subject.ytmSocial support
dc.subject.ytmSocial exclusion
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmPuberty
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10201140
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid520110
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess