Okul öncesi dönem çocuklarının kendini yönetme davranışları ve ebeveynlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Şirin, Ahmet | |
dc.contributor.author | Özen, Rabia Rümeysa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:22Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631506 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının kendini yönetme davranışları ile ebeveynlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini küme örnekleme yöntemi ile seçilen Bağcılar, Bakırköy ve Küçükçekmece İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 15 devlet anaokulu kurumlarında eğitim gören 360 okul öncesi öğrencisi ve velisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Balçık (2011) tarafından geliştirilen `Kendini Yönetme Davranışı Ölçeği'' ile Oral (1999) tarafından geliştirilen `Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği'' kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkileri ortaya koyabilmek için ikili karşılaştırmalarda dağılım normal olduğundan t testi, ikiden fazla değişken gruplarının karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile çocukların kendilerini yönetme davranışları arasında pozitif yönlü zayıf korelasyon, `Kendini Yönetme Davranışı Ölçeği` alt testlerinden kişilerarası iletişim ve kendini ifade etme becerisi arasında pozitif yönlü yüksek korelasyon, ebeveynlerin sosyal düzene yönelik mükemmeliyetçilik ve kendine yönelik mükemmeliyetçilikleri arasında pozitif yönlü orta düzeyde korelasyon bulunmuştur. Kendini yönetme davranışı alt testlerinden olan özbakım ve temizlik ve özbakım ve giyinme becerisinin yaşa ve cinsiyete farklılaşma gösterdiği ortaya çıkmıştır. Yetişkinden ayrı kalma ve acil durumlara müdahale etme becerisinin anaokuluna gitme yılına göre anlamlı derecede farklılaştığı sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this research, the aim of this study is to examine the relationship between self management behaviors of preschool children and perfectionism of their parents. In this study, correlation method, one way of variance analsis (ANOVA) and t Test were used from Quantitative Research Models. The population of this survey chosen by clustered sampling is 15 public preschools in Bağcılar, Bakırköy and Küçükçekmece. The research group consists of 360 Preschoolers and their parents. The `Multi Dimensional Perfectionism Scale` was developed by Hewitt and Flett (1991:456-470) translated by Oral (1999) and the `Self Management Behaviors Scale` was developed Balçık (2011) were used to collect the data. This study has found that there is low level correlation between self management behaviors of children and perfectionism of their parents. It is found that high level of correlation between interpersonal relationships and self reflective skills. According to the findings, there is middle level of correlation between socially prescribed and self oriented perfectionism. Subtest of self management behavior inventory which are self care and cleaning and self care and wearing shows difference in terms of age and gender. Leaving from adolescent and intervention to emergency skills show significant difference according to year of going to preschool. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Okul öncesi dönem çocuklarının kendini yönetme davranışları ve ebeveynlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | Relationship between self management behavior of preschool children and perfectionism of their parents | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-10 | |
dc.contributor.department | Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Self management | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Parenting behaviors | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Perfectionism | |
dc.identifier.yokid | 10216593 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 520205 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Bilim Dalı |