Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Süleyman
dc.contributor.authorSelman, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:21Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:21Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631491
dc.description.abstractAraştırmadaki hedef, devlet ilkokullarında çalışan yöneticiler ile özel ilkokullarda çalışan yöneticilerin stres düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırma anketini İstanbul ili, Bahçelievler ilçesinde çalışan ilkokul yöneticileri yapmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular SPSS 20.0 programında analiz edilmiştir. Bu çalışmanın evrenini, 2016–2017 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Bahçelievler ilçesindeki devlet ilkokullarında görev yapan yöneticiler ile özel ilkokullardaki yöneticilerden oluşturmaktadır. Örneklem alınmamıştır. Evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. 91 yönetici ölçeğe katılmıştır. Bunlardan 26 kişisi özel ilkokul yöneticisi, 65 tanesi ise devlet ilkokulu yöneticisidir. Bu araştırmada devlet ilkokullarının yöneticileri ile özel ilkokulların yöneticilerinin stres düzeylerinin karşılaştırılmasında cinsiyet, yaş grupları, öğrenim seviyeleri, kurumdaki görev yetkileri, yöneticilikte kıdem süresi, halen çalıştığı kurumda görev yapma yılları, öğrenci mevcudu, okul türü, öğretim şekli ve branşlarına göre yöneticiler incelenmiştir. Araştırma okullara gidilerek yöneticilerle birebir yapılmıştır. Devlet ilkokullarının yöneticileri ile özel ilkokulların yöneticilerinin stres düzeylerinin karşılaştırılması ölçeğindeki veriler Anova (Tek yönlü varyans analizi), t-testi (bağımsız gruplar) yapılarak açıklanmıştır. Çalışma sonucunda cinsiyet, yaş, eğitim durumu, kurumundaki görevi, kıdem yılı, görev yılı, öğrenci sayısı, okul türü, öğretim şekli, branş değişkenleri stres nedenleri olarak sıralanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of the research is to compare the streSs levels of managers working in state primary schools and those working in private primary schools. The study test measurement has been applied to private and public school's administrators who work in the European districts of Bahçelievler, Istanbul. The data, which have been obtained in this research, has been analysed and evaluated in the SPSS program. In this research, the streSs level differences of private and public administrators has been measured in accordance with the following factors such as their sexes, ages, education levels, their positions in the schools, experience levels as a managing directors, how many years spent at their present schools, the cound of their schoolchild, the type of their schools, the type of the education and department varieties. The schools have been visited and survey questions has been applied to the administrators The questionnaire consisted of four sub-factors. The data have been interpreted by doing percentage, t-test, Anova (one way variety analyse) and scheffer test. This study has shown some results such as private school managing administrators, in comparison to public administrators are affected by events more quickly, are more impatient, intolerant to failures and have more streSs with the advance of their ages.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDevlet ilkokullarının yöneticileri ile özel ilkokulların yöneticilerinin stres düzeylerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of stress levels betwen state and private elemantary school administrators roles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-14
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmState schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmStress factors
dc.identifier.yokid10217015
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid541366
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess