Show simple item record

dc.contributor.advisorHawamdeh, Suhel Ahmad Fadel
dc.contributor.authorAl-Eryani, Osamah Nasser Mohammed
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:20Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:20Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631474
dc.description.abstractAraştırmanın hedefi (medya ve İslami ekonomi gözüyle tüketim davranışlarına etkisi) ile medya ve medya araçlarının tüketim davranışlarının değiştirilmesinde ne kadar etkili olduğu ve tüketici kanaatlerini değiştirmesi yönünden etkenlerin belirlenmesi dir. Aynı şekilde tüketicilere karşı medya organlarının görevlerini kanunlaştırmak için İslam'ın inşa etmiş olduğu kurallara ve tüketici davranışlarının irşadı için İslam iktisadının getirmiş olduğu kurallara ışık tutmaktadır.Araştırmacının bu araştırmasında araştırmacıların yazmış olduğu bireylerin psikolojik yönleri ve satın alma işleminde tüketici yönelişleri ile ilgili yazılara müracaat ederek niteleme yöntemini kullanması, aynı şekilde medya mesleği ile ilgili kuralları ve tüketim etkenlerini toplamış olması, istanbulda yaşayan yemen toplumundan örnek görüşler toplamak amacıyla takip ettikleri klasik ve modern medya araçlarıyla elektronik kamuoyu araştırma tasarımı ile istatistik yöntemini kullanması.Araştırmacı modern medya organlarının insanların bilgi edinmekte tek dayanakları olması itibariyle tüketici davranışlarına hâkim konuma geldiği sonucuna ulaştı. Nitekim istanbulda yaşamakta olan Yemenli tüketicilerde medya organlarını takip etme sonucu karşılaşmakta oldukları zararlar konusunda bir anlama noksanlığı nın hala devam ettiğini, bu sebeple farkındalık olmaksızın alışveriş merkezlerine akın etmelerine sebep olduğunu, aynı şekilde aile bireyleri arasında gelir seviyesi ve ihtiyaçların hacmi konusunda bilgilendirme konusunda kopukluk bulunmaktadır.Araştırmacı tüketicilerin tüketici davranışları hususunda irşat edilmelerinin önemini belirterek bilinçlendirilmelerinin zorunluluğuna tavsiye etti ve tüketicilerde bilinç seviyesinin yükselmesine çalışan medya içeriklerinin kullanılmasını ve satın alma içgüdüsünün doğru şekilde nasıl kullanılacağı konusunu ekledi. Aynı şekilde tüketicileri aldatan medya araçları için engelleyici kanunların işletilme gereğini tavsiye etti. İslam iktisadının teorik yönünü desteklemek suretiyle tüketici davranışlarıyla ilgili medya alanında araştırmanın önemine işaret etti.
dc.description.abstractThe study of `Media and its impact on consumer behavior from the perspective of the Islamic economy` aims at identifying the impact of media and its means in changing the direction of consumer behavior, limiting the determinants that will change the convictions of the consumer. He also highlighted the controls established by Islam to regulate the functions of the media to the consumers, and the determinants of the Islamic economy to rationalize consumer behavior. The researcher used the descriptive method in this thesis, by reviewing what researchers wrote on the psychological side of individuals, and trends towards the purchasing process, as well as using the statistical method in designing an electronic survey to collect the views of the sample from the Yemeni community in Istanbul towards what they follow in the traditional and new media. The researcher concluded that the new media have become dominant in consumers in relying on them to obtain information through these means, and there is still a lack of awareness among Yemeni consumers in Istanbul against the damage they are subjected to following the media, which lead to their rush to markets without a rationalization. There is also a gap between family members in terms of their awareness of the risk of a lack of balance between the income and the real needs. The researcher recommended the need to educate consumers about the importance of rationalization in consumption, and the provision of media content that raise awareness of the consumer, and recommended the need to activate the deterrent laws of media that mislead the consumer, and the importance of research on consumer behavior to support the theoretical side of the Islamic economy.en_US
dc.languageArabic
dc.language.isoar
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleİslam ekonomisi açısından medya ve medyanın tüketici davranışları ile ilişkisi
dc.title.alternativeMedia and its impact on consumer behavior from the perspective of the Islamic economy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-12
dc.contributor.departmentİslam İktisadı ve Hukuku Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmIslamic economy
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.identifier.yokid10225826
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530244
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineİslam İktisadı ve Hukuku Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess