Show simple item record

dc.contributor.advisorErdogdu, Mustafa Yüksel
dc.contributor.authorTürkmen, Bera Zeyneb
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:17Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:17Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631439
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; öğrenci ve öğretmenlerin tablet kullanımına dönük tutumları ile akademik öz yeterlik, öğretmen öz yeterlik ve iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 2014-2015 eğitim-öğretim yılı İstanbul ili Avrupa yakasında bulunan; Bağcılar, Bahçelievler, Fatih ve Beylikdüzü ilçelerinde tabletli eğitim yapan devlet ve özel okulları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evreni temsil edecek nitelikteki 9 okuldan rastlantısal olarak seçilen 298 öğrenci, 200 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerine ulaşmada nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Öğrenci ve öğretmen için iki ayrı ölçme aracı hazırlanmıştır. Öğrenci ölçme aracında; akademik öz yeterlik ölçeği, iletişim ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan tablet kullanımına dönük öğrenci tutum ölçeği kullanılmıştır. Öğretmen ölçme aracında; öğretmen öz yeterlik ölçeği, iletişim becerileri envanteri ve araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan tablet kullanımına dönük öğretmen tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler, SPSS istatistik paket programıyla çözümlenmiş ve belirli istatistiksel teknikler kullanılarak yorumlanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; fen bilimleri ile sosyal bilgiler derslerinde tablet kullanım oranı, diğer derslere göre fazladır. Devlet okulunda okuyan öğrencilerin akademik öz yeterlikleri, iletişim becerileri ve tablet kullanımına dönük tutumları, özel okulda okuyan öğrencilerden anlamlı bir şekilde düşüktür. 7. sınıftaki öğrencilerin akademik öz yeterlikleri, iletişim becerileri ve tablet kullanımına dönük tutumları, lise kademesindeki öğrencilerden anlamlı bir şekilde yüksektir. Evlerinde tableti olan öğrencilerin iletişim becerileri, evlerinde tableti olmayan öğrencilere göre anlamlı bir şekilde yüksektir. Öğrencilerin tablet kullanımına dönük tutumları, akademik öz yeterliklerinin ve iletişim becerilerinin anlamlı bir yordayıcısıdır.Kıdemi 1-5 yıl olan öğretmenlerin iletişim becerileri, 16-20 yıl olan öğretmenlerden anlamlı bir şekilde yüksektir. Ön lisans mezunu öğretmenlerin tablet kullanımına dönük tutumları; lisans, yüksek lisans ve doktora mezunu öğretmenlerden anlamlı bir şekilde yüksektir. Devlet okulunda çalışan öğretmenlerin öğretmen öz yeterlikleri ve iletişim becerileri, özel okulda çalışan öğretmenlerden anlamlı bir şekilde düşüktür. Okul öncesi ile ilkokul öğretmenlerinin öğretmen öz yeterlikleri, ortaokul ve lise öğretmenlerinden; ortaokul öğretmenlerinin iletişim becerileri, okul öncesi ile ilkokul ve lise öğretmenlerinden anlamlı bir şekilde yüksektir. Öğretmenlerin tablet kullanımına dönük tutumları, öğretmen öz yeterliklerinin ve iletişim becerilerinin anlamlı bir yordayıcısıdır.Anahtar Sözcükler: Akademik öz yeterlik, öğretmen öz yeterlik, iletişim becerileri.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the relation between the attitude of the students and teachers towards tablet usage and academic self-efficacy, teacher self-efficacy and communication skills. The survey is realised with relational screening model. The population is composed by the private and state schools with tablet education which are located in Bağcılar, Bahçelievler, Fatih and Beylikdüzü sub-provinces, Europan side, İstanbul. The sample of the survey is composed by 298 students and 200 teachers who were chosen randomly from 9 schools which can represent the population. Quantitative research tecniques were used to reach the datas of the survey.Two separated surveying tools were prepared for the students and teachers. In the student surveying tool, academic self-efficacy scale, communication scale and students' attitude towards tablet usage scale, which was developed by the researcher, were used. In the teacher surveying tool, teacher self-efficacy scale, communication skills inventory and teachers' attitude towards tablet usage scale, which was developed by the researcher, were used. The datas acquired at the end of the survey were analysed by SPSS statistic packaged software and they were interpreted by some specific statistical tecniques. According to the results of the survey the tablet usage is more in Science and Social Sciences than other subjects. The state school students' academic self-efficacy, communication skills and attitudes towards tablet usage are meaningly lower than thestudents in private schools. 7th grade students' academic self-efficacy, communication skills and attitudes towards tablet usage are meaningly higher than the high school students. Comunication skills of the students who have tablets in their home are meaningly higher than the students who don't have. The students' attitudes towards tablet usage is a meaningful precursor of their academic self-efficacy and communication skills. The comunication skills of teachers who have 1-5 years seniority are meaningly higher than the teachers who have 16-20 years seniority. Teachers, who have an associate degree, their attitude towards tablet usage is meaningly higher than bachelor's level, post graduate and doctorate graduate teachers. State school teachers' teacher self-efficacy and communication skills are meaningly lower than the teachers in private schools. Kindergarten and primary school teachers' teacher self-efficacy is meaningly higher than middle school or high school teachers. Middle school teachers' communication skills are meaningly higher than the kindergarten, primary and high school teachers. Teachers' attitude towards tablet usage is a meaningful precursor of teacher self-efficacy and communication skills. Key Words: Academic self-efficacy, teacher self-efficacy, communication skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrenci ve öğretmenlerin tablet kullanımına dönük tutumları ile akademik öz yeterlik, öğretmen öz yeterlik ve iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of the relation between the attitude towards tablet usage of the students and teachers and academic self-efficacy, teacher self-efficacy and communication skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-13
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmComputer usage
dc.subject.ytmTablets
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10225974
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524201
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess