Show simple item record

dc.contributor.advisorAlpaydın, Yusuf
dc.contributor.authorAslan, Hidayet
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:16Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:16Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631422
dc.description.abstractOkulların ve öğrencilerin başarısında, okulun benimsemiş olduğu felsefi yaklaşım ve bunun okul kültürüne olan yansımaları önem kazanmaktadır. Her okul kendisine özgü kültürel yapıya sahiptir ve bu kültürel yapının şekillenmesinde felsefi yaklaşım önem kazanmaktadır. Okulun üzerinde durduğu eğitim felsefesinin okulun tüm paydaşları tarafından benimsenmesi ve geliştirilmesine yönelik çalışanların yürütülmesi, okulun bütüncül bir yapıda olmasında ve olumlu örgüt kültürünü yakalamasında önemli olarak değerlendirilmektedir. Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin benimsedikleri eğitim felsefelerinin örgüt kültürü üzerindeki etkisi belirlenmesidir. Araştırma nedensel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılı döneminde Şırnak İlinde görev yapmakta olan 297 okul müdürü ve 483 müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Aştırmada kolayda örneklem yöntemi kapsamında 150 okul yöneticisine anket uygulaması yapılabilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Anket formu kişisel bilgilere yönelik sorulardan, Eğitim Felsefesi Ölçeğinden ve Okul Kültürü Ölçeğinden meydana gelmektedir. Araştırma sonucunda eğitim felsefesinin okul kültürünü etkilemede önemli bir değişken olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada erkek yöneticilerin daimici felsefe algılarının, kadın yöneticilerden daha yüksek olduğu, 56 ve üzeri yaşındaki yöneticilerin hem realist felsefe algıları hem de deneyselci felsefe algıları diğer yöneticilere göre daha düşük olduğu, 11-15 yıllık deneyime sahip yöneticilerin daimici felsefe algıları diğer yöneticilere göre daha düşük olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn the success of schools and students, the philosophical approach adopted by the school and its reflections on school culture are gaining importance. Each school has its own cultural structure and philosophical approach is important in shaping this cultural structure. Conducting studies for the adoption and development of the philosophy of education on the school by all the stakeholders of the school is considered important in the school to be in a holistic structure and to achieve positive organizational culture. The aim of this research is to determine the effect of school administrators' educational philosophies on organizational culture. The research is in the model of causal screening. The universe of the study consists of 297 school principals and 483 assistant principals working in Şırnak province during 2017-2018 education period. Within the scope of the sampling method, 150 school administrators were able to conduct surveys. A questionnaire was used as a data collection tool. The questionnaire consists of questions related to personal information, Educational Philosophy Scale and School Culture Scale. As a result of the research, it was determined that the philosophy of education was an important variable in influencing the school culture. In addition, it was found that male administrators' perception of perceptive philosophy was higher than female managers, and managers of 56 years and older had lower perceptions of realist philosophy and experimentalist philosophy perception than other managers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin benimsedikleri eğitim felsefelerinin örgüt kültürü üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect of school administrators' educational philosophies on organizational culture
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-12
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation philosophy
dc.subject.ytmOrganizational culture
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.identifier.yokid10229210
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530250
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess