Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgenel, Mustafa
dc.contributor.authorKaraca, Elif
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:14Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:14Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-11-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631407
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okullarda görev alan öğretmenlerin, iletişim becerileri ile politik becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada, İstanbul ili Avrupa Yakası'nda ki devlet okullarında görev yapan 399 öğretmenin görüşlerine başvurulmuştur. Öğretmenlerin iletişim becerilerini incelemek amacıyla Demirbaş Çelik ve Korkut Owen (2017) tarafından geliştirilmiş 25 maddelik `İletişim Becerileri Ölçeği` kullanılmıştır. Öğretmenlerin politik becerilerini incelemek amacıyla Ferris ve arkadaşları (2005) tarafından geliştirilmiş ve Gören ve Özdemir (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan 18 maddelik `Politik Beceri Envanteri` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Bu verilerin çözümlenmesinde; aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklemler t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), korelasyon analizi ve basit regresyon analizi, testi kullanılmıştır. Analizler sonucunda öğretmenlerin iletişim becerilerinin yüksek, politik becerilerinin orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin iletişim becerileri ile politik becerileri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Öğretmenlerin iletişim becerilerinin politik becerileri yordadığı belirlenmiştir. Öğretmenlerin iletişim becerileri ve politik becerileri cinsiyetlerine ve eğitim düzeylerine göre farklılık göstermediği; yaşlarına göre iletişim becerileri, görev yaptıkları okul kademelerine göre de politik becerilerinin anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: iletişim becerisi, iletişim engelleri, politik beceri, politik taktik
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the relationship between communication skills and political skills of teachers who work at schools. In the research, 399 teachers' opinions have been consulted. The teachers are working at the state schools located on the European side of Istanbul. 25-item `Communication Skills Scale` developed by Demirbaş Çelik ve Korkut Owen (2017) was used to examine the communication skills of teachers. 18-item `Political Skill Inventory` developed by Ferris et al. (2005) and adapted to Turkish by Gören and Özdemir (2015). This inventory was used to examine the teachers' political skills. The obtained data were analyzed by SPSS program. In order to analyze the data; arithmetic mean, standard deviation, independent samples t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), correlation analysis and multiple linear regression analysis test were used. These analyzes show that teachers' communication skills are high and their political skills are intermediate. There is a significant correlation between teachers' communication skills and their political skills. Teachers' communication skills influence their political skills. There isn't a significant difference in teachers' communication and political skills according to their gender and education level; however, there is a significant difference according to their ages and school stages.Keywords: Communication skill, communication barriers, political skill, political tacticen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin iletişim becerileri ile politik becerileri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe reshearch of the relationship between teachers communication skills and political skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmPolitical skill
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10228553
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid557431
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess