Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Münevver
dc.contributor.authorYahşi, Ömer
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:13Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:13Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-11-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631393
dc.description.abstractBu araştırmada ilçe millî eğitim müdürlerinin kariyer giriş evresindeyaşadıkları sorunlar ve bunlarla ilgili geliştirdikleri çözüm yollarının incelenmesininamaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem araştırma yaklaşımı kullanılmıştır.Araştırmanın, nicel örneklem grubunu 279 ilçe millî eğitim müdürü oluşturmaktadır.Nicel veri toplama aracı olarak ise araştırmacı tarafından geliştirilen 'Kariyer GirişEvresi Sorunları' ölçeği kullanılmıştır. Ölçek geliştirme sürecinde alanyazın taramasıve kritik paydaşlarla yapılan odak grup görüşmeleri sonucunda 58 maddeden oluşanmadde havuzu ortaya konmuştur. Maddelerin hedef kitlece anlaşılırlığı 60 kişilik pilotuygulama ile test edilmiştir. Uygulama sonunda katılımcılar tarafından anlaşılamayanmaddeler çıkarılmıştır. Pilot uygulamanın ardından son hali verilen madde havuzu ileveri toplanarak açımlayıcı faktör analizi ile faktör yapısı oluşturulmuştur. İlçe millieğitim müdürlerinin kariyer giriş evresinde yaşadıkları sorunları belirlemeye yönelikhazırlanan ölçek, yedi faktörlü 51 maddelik yapıya kavuşmuştur. Nitel veri toplamasürecinde ise 8 odak grup görüşmesine katılan 62 ilçe milli eğitim müdürününgörüşleri incelenmiştir. Nitel veri analizinde içerik analizinden ve betimsel istatistiktekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın nitel bulgularında özel hayata yeterlizaman ayıramama, aile- iş çatışması, deneyimsizlikten kaynaklanan yönetimselsorunlar, mesleğe yönelik hazırlık ve yetiştirme evresinin olmayışı, mesleki gelişimdeyaşanan sorunlar, stres, çift kariyerli eşler, örgüt içi iletişim sorunu, çift basamaklıkariyer yaklaşımından kaynaklanan sorunlar ve kariyer platosu hissi bulgularınaulaşılmıştır. Araştırmaya katılan katılımcıların bu sorunlara karşı geliştirdiği çözümstratejileri ve bu stratejileri etkileyen durumlar da ayrıca ele alınmıştır. Araştırmanınnicel bulgularında ise kariyere giriş evresinde yaşanan sorunlar en çok etkili olanmesleki gelişim değişkenidir. 55 yaş ve üstü katılımcılarda stres sorununun daha düşükolduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: İlçe millî eğitim müdürleri, kariyer evreleri, kariyergiriş evresinde yaşanan sorunlar, çözüm öneriler
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to examine the problems of the district nationaleducation managers in the career entrance phase and the solutions to these problems.For the purposes of the study, a mixed method research approach was used. Thequantitative sample of the study is composed of 279 district national educationmanagers. `The Career Entry Phase Problems` scale was used as a quantitative datacollection tool which was developed by the researcher. In the scale developmentprocess, after the literature review and focus group interviews with critical partners ledto an item pool of 58 statements. The draft scale form was conducted with a group of60 district national education managers. At the end of the pilot scheme, the items wereremoved which were not understood by the participants. After the pilot application,factor structure was formed by exploratory factor analysis.The scale, which was prepared to determine the problems experienced by the districtnational education managers during the career entrance phase, has reached to 51 itemswith seven factors.In the qualitative data collection process, the opinions of 62 district nationaleducation managers who participated in 8 focus group interviews were examined. Forthe qualitative data analysis, content analysis and descriptive statistical techniqueswere used. In the qualitative part of the research, the inability to devote enough timeto private life, the family-work conflict, the administrative problems arising frominexperience, the lack of preparation and training phase for the profession, theproblems experienced in professional development, the stress of the couple, theproblems of communication within the organization, the problems arising from thedouble-digit career approach and findings of feeling of career plateau have beenreached. The solution strategies and the situations affecting these strategies were alsodiscussed. In the quantitative findings of the study, the problems that they face in theircareer enterence phase show the professional development variables. Stress problemswere found to be lower in participants aged 55 years or older.Keywords: provincial director of national education, career stages, theproblems at the beginning of the career, solution proposalsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleİlçe milli eğitim müdürlerinin kariyer giriş evresinde yaşadıkları sorunlar ve çözüm yolları (ilk 5 yıl)
dc.title.alternativeProblems and solutions of district national education managers during caree entry phase (first five years)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-11-04
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmCareer
dc.subject.ytmManagement problems
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmDistrict director of national education
dc.identifier.yokid10234117
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583268
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess