Öğretmenlerin örgütsel destek, örgütsel özdeşleşme ve örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Yıldız, Kaya | |
dc.contributor.author | Alcan, Emine Emel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:12Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-11-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631381 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, İstanbul Avcılar ilçesinde, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel destek, örgütsel bağlılık ve örgütsel özdeşleşme algıları arasındaki ilişkinin cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem, çalıştığı okuldaki kıdem değişkenlerine göre değişip değişmediğini saptayarak bu değişkenler arasında ilişki olup olmadığını belirlemeyi amaçlamaktadır.Araştırmanın çalışma evreni, 2016–2017 eğitim-öğretim yılı İstanbul ili Avcılar ilçesinde yer alan ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. İstanbul İli Avcılar İlçesinde 2016-2017 eğitim-öğretim yılında ilçe milli eğitim müdürlüğü verilerine göre toplam 18 ilkokul bulunmakta ve bu okullarda 941 sınıf öğretmeni görev yapmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar döneminde İstanbul ili Avcılar ilçesinde görev yapan toplam 372 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu`, `Örgütsel Destek Ölçeği` ,`Örgütsel Bağlılık Ölçeği `ve `Örgütsel Özdeşleşme Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler istatistik programında çözümlenmiştir. Öğretmenlerin Örgütsel Destek, Örgütsel Özdeşleşme ve Örgütsel Bağlılık algılarının cinsiyet ve medeni duruma göre değişimini belirlemek amacıyla bağımsız örneklem t testi analiz kullanılmıştır. Mesleki kıdem ve çalıştığı okuldaki görev süresine göre değişimlerini belirlemek amacıyla ilişkisiz örneklemler için tek faktörlü varyans analizi kullanılmıştır. Tek yönlü varyans analizi sonucunda gruplar arasında anlamlı bir farklılık bulunduğunda, farkların kaynağını (hangi gruplar arasında olduğunu) belirlemek üzere post-hoc çoklu karşılaştırma teknikleri kullanılmıştır. Öğretmenlerin Örgütsel Özdeşleşme ve Örgütsel Bağlılık algılarının Örgütsel Destek algılarını arasındaki ilişkiyi düzeyini belirlemek için korelasyon analiz kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin algıladıkları örgütsel destek ile örgütsel bağlılık algıları arasında pozitif ve orta düzeyde bir ilişki, örgütsel destek ile örgütsel özdeşleşme arasında da yine pozitif ve orta düzeyde bir ilişkinin olduğu sonuca varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Örgütsel destek, örgütsel bağlılık, örgütsel özdeşleşme. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to determine whether the relationship between organizational support, organizational commitment and organizational identification perceptions of teachers working in elementary schools affiliated to the Ministry of National Education in Istanbul Avcılar province changes according to the variables of gender, age, marital status, occupational seniority and seniority at school and it was aimed to determine whether there is a relationship between these variables.The universe of the research consists of class teachers working in primary schools in the district of Avcılar in Istanbul in 2016-2017 academic year. According to the data obtained from the district directorate of national education, there are 18 primary schools in Avcılar in the 2016-2017 academic year and 941 class teachers are working in these schools. The study group of the research is composed of 372 class teachers working in the district of Avcılar in Istanbul in the spring term of 2016-2017 academic year.`Personal Information Form`, `Organizational Support Scale`, `Organizational Commitment Scale` and `Organizational Identification Scale` were used as data collection tools in the research. The obtained data were analysed in the statistical program. Independent sample t test analysis was used to determine the change of Teachers' perceptions of Organizational Support, Organizational Identification and Organizational Commitment according to gender and marital status. One-factor variance analysis was used for unrelated samples in order to determine the changes according to occupational seniority and school working time. When there is a significant difference between the groups as a result of the one-way analysis of variance, post-hoc multiple comparison techniques were used to determine the source of differences (among which groups). Correlation analysis was used to determine the relationship level between teachers' Organizational Identification and Organizational Support perceptions and Organizational Support perceptions.As a result of the research, it has been concluded that there is a positive and moderate relationship between the organizational support perceived by the teachers and the perceptions of organizational commitment, and a positive and moderate relationship between organizational support and organizational identification.Key Words: Organizational Support, Organizational Commitment, Organizational İdentification. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin örgütsel destek, örgütsel özdeşleşme ve örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between teachers' organizational support organizational identification and organizational commitment perceptions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-05 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Primary school teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Organizational support | |
dc.subject.ytm | Organizational identification | |
dc.subject.ytm | Organizational commitment | |
dc.identifier.yokid | 10184098 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 494170 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |