Öğretmen adaylarının sahip olduğu değerler manevi iyi oluş ve sabır arasındaki yordayıcı ilişkiler
dc.contributor.advisor | Dilmaç, Bülent | |
dc.contributor.author | Türkgeldi, Enes | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631366 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada öğretmen adaylarının sahip olduğu değerler manevi iyi oluş ve sabır arasındaki yordayıcı ilişkilerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma paradigmasına sahip bu çalışmada, öğretmen adaylarının sahip oldukları değerler, manevi iyi oluş ve sabır arasındaki ilişkilerin belirlenmesi ve bu değişkenler aralarındaki ilişkilerin yapısal eşitlik modeli ile sınanması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilinde yaşayan 19-26 yaşındaki öğretmen adayları oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak Sabır Ölçeği, Manevi İyi Oluş Ölçeği ve Değerler Ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek amacıyla kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Yapısal eşitlik modellemesi analizi AMOS 19 programı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının sahip oldukları değer düzeyinin artmasıyla manevi iyi oluş düzeyinde artış olacağı, sabır özelliklerinin artmasıyla manevi iyi oluş düzeyinde artış olacağı tespit edilmiştir. Değer ve sabır düzeyleri arasındaki anlamsız bir ilişki olduğu görülmektedir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ilgili literatür doğrultusunda tartışılmış ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | In this research which has a quantitative research paradigm, it was aimed to determine the relationships between values, spiritual well-being and patience of the teacher candidates and to test the relations between these variables with the structural equation model. The study group of the research consists of teacher candidates aged between 19 – 26 and living in Istanbul. In this research, Patience Scale, Spiritual Well-Being Scale and Values Scale were used as data collection tools. Also, Personal Information Form was used to obtain the demographic characteristics of the participants. Structural Equation Model analysis was performed through AMOS 19 program. As a result of the research, it was revealed that as value level of teacher candidates increased, spiritual well-being increased as well; and as patience characteristics increased, spiritual well-being increased as well too. It is seen that there is a nonsensical relation between levels of Value and Patience. The results acquired through this research have been debated in the light of the related literature and various suggestions have been made. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının sahip olduğu değerler manevi iyi oluş ve sabır arasındaki yordayıcı ilişkiler | |
dc.title.alternative | Teacher candidates' owned values predictive relationships between spiritual well-being and patience | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-03 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10315500 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 598721 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |