Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgenel, Mustafa
dc.contributor.authorCansiz, Hüseyin Onur
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:09Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631345
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin mesleki imaj algılarının iş doyumları üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Araştırmada ayrıca, öğretmenlerin mesleki imaj ve iş doyumları düzeylerinin belirlenmesi ve demografik özelliklerine göre mesleki imaj ve iş doyumu düzeyindeki farklılıkların araştırılması da hedeflenmiştir. Araştırma İstanbul ili Başakşehir ilçesinde 2018-2019 eğitim yılında görev alan 345 öğretmen ile yapılmıştır. Araştırmada `Kişisel Bilgi Formu`, `Mesleki İmaj Ölçeği` ve `Minnesota İş Doyum Ölçeği` bulunmuştur. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.Yapılan analizler sonucunda, öğretmenlerin yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, okul türü, okuldaki iş pozisyonu, branş türü, mesleki görev süresi, okulda görev yaptığı süre değişkenlerine göre farklılıklar saptanmıştır. Öğretmenlerin mesleki imajı ile iş doyumu alt boyutlarında arasında anlamlı ilişki saptanmıştır. Öğretmenlerin mesleki imaj algısı %12,5 düzeyinde genel iş doyumlarını açıklamaktadır. Öğretmenlerin içsel doyumunun mesleki imaj boyutları tarafından açıklanmadığı, dışsal doyumlarının ise yaklaşık %9 düzeyinde tarafından açıklandığı saptanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effect of teachers' professional image perceptions on job satisfaction. In this study, it is aimed to determine the professional image and job satisfaction levels of teachers and to investigate the differences in professional image and job satisfaction levels according to demographic characteristics. The research was carried out with 345 teachers working in 2018-2019 academic year at Başakşehir in Istanbul. In the research, `Personal Information Form`, `Professional Image Scale `and` Minnesota Job Satisfaction Scale` were found. In the study, screening model which is one of the quantitative research methods was used.In the hypothesis tests, the differences were determined according to the variables of age, gender, marital status, educational status, type of school, job position, type of branch, occupational duty and duration of work at school. Significant relationship was found between teachers' professional image and job satisfaction sub-dimensions. Teachers' perception of professional image explains general job satisfaction at 12.5% level. It was found that the internal satisfaction of teachers was not explained by professional image dimensions, and their external satisfaction was explained by 9%.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin mesleki imajlarının iş doyumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of teachers professional images on job satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-03
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10315470
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598720
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess