Show simple item record

dc.contributor.advisorŞirin, Ahmet
dc.contributor.authorBaşbekleyen, Mustafa Alphan
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:07Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631329
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin dönüşümsel liderlik davranışları ile iş doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Avrupa yakasında görev yapan yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırma için kolay ulaşım usulü ile seçilen Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, ilçesindeki anket dağıtılmış, 245 anket geri dönmüş 35 anket hatalı ve eksik bilgi girişi nedeniyle değerlendirmeye katılmamıştır; analizler 210 kişi üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre yapılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları okul yöneticisi kişisel bilgi formu, etkileşimsel ve dönüşümsel liderlik becerileri değerlendirme ölçeği, iş doyumu (Minnesota doyum testi) değerlendirme ölçeğidir.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre etkileşimsel liderlik ile içsel doyum arasında pozitif yönde çok yüksek düzeyde anlamlı ilişki bulunmuştur. Etkileşimsel-dönüşümsel liderlik ile içsel doyum arasında pozitif yönde zayıf düzeyde anlamlı ilişki bulunmuştur. Etkileşimsel-dönüşümsel liderlik artarken içsel doyum artmaktadır. Okul yöneticilerinin cinsiyetlerine göre dönüşümsel liderlikte, etkileşimsel liderlikte anlamlı bir fark bulunmuştur. Dönüşümsel liderlik, etkileşimsel liderlik erkekler de kadınlara göre daha yüksektir. Okul yöneticilerinin cinsiyetlerine göre içsel doyumda anlamlı bir fark bulunmuştur. İçsel doyum kadınlarda erkeklere göre daha yüksektir. Okul yöneticilerinin cinsiyetlerine göre dışsal doyumda alt boyutunda anlamlı bir fark bulunmuştur. Dışsal doyum erkeklerde kadınlara göre daha yüksektir. Okul yöneticilerinin kıdem yılına göre etkileşimsel ve dönüşümsel-etkileşimsel liderlikte anlamlı bir farklılık görülmüştür. Dönüşümsel-etkileşimsel ve etkileşimsel liderlik kıdem yılı artıkça artmaktadır. Okul yöneticilerinin kıdem yılına göre içsel doyum, dışsal doyum ve iş doyumunda anlamlı bir farklılık görülmüştür. Kıdem yılı arttıkça içsel doyum, dışsal doyum ve iş doyumu artmaktadır. Anahtar Kelimeler: Dönüşümsel Liderlik Davranışları, İş Doyum
dc.description.abstractAim of the study is examine to relationship between transformational leadership behaviors and job satisfaction. Universe of the study occurs by directors of schools in İstanbul province of Europe. Sample of the study occurs by 210 people in Beyoğlu, Beşiktaş and Şişli. 245 survey has distributed and 35 of them had wrong answers and unlimited infomations. Study is based on relational search model. school manager personal information form, interactive and transformational leadership skills assessment scale, job satisfaction scale has used in the study.According to findingsthere was a very high level of positive correlation between interactional leadership and intrinsic satisfaction. There is a weak correlation between positive interactional-transformational leadership and intrinsic satisfaction on the positive side.Interactional-transformational leadership is increasing while intrinsic satisfaction is increasing. A significant difference was found in the transformational leadership of the school administrators according to the genders, the interactional leadership. Transformational leadership, interactive leadership is higher in male than in female.A significant difference was found in the internal satisfaction according to the genders of school administrators. Internal satisfaction is higher in female than in male. A significant difference was found in the subscale of external managers according to the genders of school administrators. External satisfaction is higher in males than in females. A significant difference was observed in the interactional and transformational-interactive leadership according to the seniority years of the school administrators.Transformational-interactive and interactional leadership is increasing the seniority year residual. There was a significant difference in internal satisfaction, external satisfaction and job satisfaction according to the seniority year of the school administrators. The year of the seniority increases the internal satisfaction, external satisfaction and job satisfaction.Key Words: Transformational Leadership Behaviors, Job Satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin dönüşümsel, etkileşimsel liderlik davranışları ile iş doyumu arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between transformational, interactive leadership behaviors and school satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-22
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTransformational leadership
dc.subject.ytmTransactional leadership
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmManagement behaviours
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10191572
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553459
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess