Okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonu arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Bilal | |
dc.contributor.author | Ugar, Yüksel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:07Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631325 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonu arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik öğretmenlerden nicel veri toplanarak analiz edildiği için ilişkisel tarama modelindedir. Bu araştırmanın evreni, İstanbul/Beylikdüzü ilçesinde, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Özel/Devlet, ilkokulu, ortaokulu ve liselerde görev yapmakta olan toplam 3343 öğretmenden oluşmaktadır. Örneklem ise basit seçkisiz tabakalı uygun örnekleme yoluyla belirlenen, 405 Öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplamak için `Okul Müdürlerinin Liderlik Uygulamaları Ölçeği` ve `Öğretmen Motivasyonu Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25 paket istatistik programıyla analiz edilmiştir. Öğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin liderlik uygulamaları düşük düzeyde, öğretmenlerin motivasyonları orta düzeydedir. Okul müdürlerin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonları arasında pozitif yönlü düşük düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the relationship between the leadership practices of school administrators and teachers' motivations. This research is in relational screening model because quantitative data are collected and analyzed from teachers to determine the relationship between the leadership practices of school administrators and teachers' motivation. The universe of this research consists of 3343 teachers working in the private / state, primary schools, secondary schools and high schools of the Ministry of National Education in Istanbul / Beylikdüzü. The sample consisted of 405 Teachers, who were identified by simple random sampling.` School Principals Leadership Practices Scale` and `Teacher Motivation Scale` were used to collect data. The data were analyzed by using SPSS 25 package statistical program.According to the teachers' opinions, the school administrators' leadership practices are low and the teachers' motivations are moderate. A positive low-level relationship was found between the school principals 'leadership practices and teachers' motivations | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonu arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | Relationship between leadership practices of school principals and motivation of teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-26 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10245236 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 541376 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |