Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Bilal
dc.contributor.authorUgar, Yüksel
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:07Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631325
dc.description.abstractBu çalışmada, okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonu arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik öğretmenlerden nicel veri toplanarak analiz edildiği için ilişkisel tarama modelindedir. Bu araştırmanın evreni, İstanbul/Beylikdüzü ilçesinde, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Özel/Devlet, ilkokulu, ortaokulu ve liselerde görev yapmakta olan toplam 3343 öğretmenden oluşmaktadır. Örneklem ise basit seçkisiz tabakalı uygun örnekleme yoluyla belirlenen, 405 Öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplamak için `Okul Müdürlerinin Liderlik Uygulamaları Ölçeği` ve `Öğretmen Motivasyonu Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25 paket istatistik programıyla analiz edilmiştir. Öğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin liderlik uygulamaları düşük düzeyde, öğretmenlerin motivasyonları orta düzeydedir. Okul müdürlerin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonları arasında pozitif yönlü düşük düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between the leadership practices of school administrators and teachers' motivations. This research is in relational screening model because quantitative data are collected and analyzed from teachers to determine the relationship between the leadership practices of school administrators and teachers' motivation. The universe of this research consists of 3343 teachers working in the private / state, primary schools, secondary schools and high schools of the Ministry of National Education in Istanbul / Beylikdüzü. The sample consisted of 405 Teachers, who were identified by simple random sampling.` School Principals Leadership Practices Scale` and `Teacher Motivation Scale` were used to collect data. The data were analyzed by using SPSS 25 package statistical program.According to the teachers' opinions, the school administrators' leadership practices are low and the teachers' motivations are moderate. A positive low-level relationship was found between the school principals 'leadership practices and teachers' motivationsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonu arasındaki ilişki
dc.title.alternativeRelationship between leadership practices of school principals and motivation of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-26
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10245236
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid541376
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess