Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgivar, Orkun Osman
dc.contributor.authorÇakir, Süleyman
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:04Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631297
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, bilgi evlerinde görev yapan öğretmenlerin maneviyatlarının örgütsel bağlılıklarıyla ilişkisinin incelenmesidir.Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Esenler ilçesinde hizmet veren bilgi evlerinde görev yapan 138 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aşamasında araştırmacının geliştirdiği `Kişisel Bilgi Formu`, öğretmenlerin maneviyat duygularını ölçmek amacıyla `Maneviyat Ölçeği` ve öğretmenlerin örgütsel bağlılığını ölçmek amacıyla `Öğretmenler İçin Örgütsel Bağlılık Ölçeği` kullanılmıştır. Bu araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama modelinin alt türlerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmacı tarafından toplanan veriler, SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu araştırmada normallik testi, İki bağımsız grup arasında t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA), Scheffe testi, Pearson korelasyon ve regresyon analizi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda, öğretmenlerin mmaneviyatı ile örgütsel bağlılıkları arasında orta seviyede, pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca maneviyatın örgütsel bağlılığın anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Öğretmen, Bilgi Evi, Maneviyat, Örgütsel Bağlılık
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relation of the spirituality of teachers working in Knowledge Houses (Bilgi Evleri) with their organizational commitment.The sample of the study is 138 teachers working in Knowledge Houses serving in Esenler district of Istanbul. The `Personal Information Form` developed by the researcher during the data collection phase of the research, `The Scale of Spirituality` to measure teachers' spiritual feelings and `Organizational Commitment for Teachers` to measure the organizational commitment of teachers Scale` used.In this study, a relational scanning model, a subtype of the general scanning model, was used in quantitative research methods.The data collected by the researcher were analyzed using the SPSS 22.0 package program. In this study, normality test, t-test between two independent groups, one-way variance analysis between more than two independent groups (One-Way ANOVA), Scheffe test, Pearson correlation and regression analysis were performed.As a result of the research, a moderate, positive relationship was found between the spirituality of the teachers and their organizational commitment. It has also been concluded that spirituality is a meaningful tiresome of organizational commitment.Key Words: Teacher, Knowledge House, Spirituality, Organizational Commitmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgi evlerinde görev yapan öğretmenlerin maneviyatlarının örgütsel bağlılıklarıyla ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship between the spirituals and organizational commitment of the teachers working in the knowledge houses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-31
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10317610
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid617817
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess