Bilgi evlerinde görev yapan öğretmenlerin maneviyatlarının örgütsel bağlılıklarıyla ilişkisi
dc.contributor.advisor | Bilgivar, Orkun Osman | |
dc.contributor.author | Çakir, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:04Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631297 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, bilgi evlerinde görev yapan öğretmenlerin maneviyatlarının örgütsel bağlılıklarıyla ilişkisinin incelenmesidir.Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Esenler ilçesinde hizmet veren bilgi evlerinde görev yapan 138 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aşamasında araştırmacının geliştirdiği `Kişisel Bilgi Formu`, öğretmenlerin maneviyat duygularını ölçmek amacıyla `Maneviyat Ölçeği` ve öğretmenlerin örgütsel bağlılığını ölçmek amacıyla `Öğretmenler İçin Örgütsel Bağlılık Ölçeği` kullanılmıştır. Bu araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama modelinin alt türlerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmacı tarafından toplanan veriler, SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu araştırmada normallik testi, İki bağımsız grup arasında t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA), Scheffe testi, Pearson korelasyon ve regresyon analizi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda, öğretmenlerin mmaneviyatı ile örgütsel bağlılıkları arasında orta seviyede, pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca maneviyatın örgütsel bağlılığın anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Öğretmen, Bilgi Evi, Maneviyat, Örgütsel Bağlılık | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the relation of the spirituality of teachers working in Knowledge Houses (Bilgi Evleri) with their organizational commitment.The sample of the study is 138 teachers working in Knowledge Houses serving in Esenler district of Istanbul. The `Personal Information Form` developed by the researcher during the data collection phase of the research, `The Scale of Spirituality` to measure teachers' spiritual feelings and `Organizational Commitment for Teachers` to measure the organizational commitment of teachers Scale` used.In this study, a relational scanning model, a subtype of the general scanning model, was used in quantitative research methods.The data collected by the researcher were analyzed using the SPSS 22.0 package program. In this study, normality test, t-test between two independent groups, one-way variance analysis between more than two independent groups (One-Way ANOVA), Scheffe test, Pearson correlation and regression analysis were performed.As a result of the research, a moderate, positive relationship was found between the spirituality of the teachers and their organizational commitment. It has also been concluded that spirituality is a meaningful tiresome of organizational commitment.Key Words: Teacher, Knowledge House, Spirituality, Organizational Commitment | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgi evlerinde görev yapan öğretmenlerin maneviyatlarının örgütsel bağlılıklarıyla ilişkisi | |
dc.title.alternative | The relationship between the spirituals and organizational commitment of the teachers working in the knowledge houses | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-31 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10317610 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 617817 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |