Show simple item record

dc.contributor.advisorOral, Ertuğrul
dc.contributor.authorÇakir, Ali
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:04Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631295
dc.description.abstractBu araştırmada ortaokul 5.sınıf sosyal bilgiler dersinde yer alan `Küresel Bağlantılar` öğrenme alanının öğretiminde görsel materyallerden faydalanmanın öğrenci başarısı üzerine etkisini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Esenler ilçesine bağlı 125.Yıl Ortaokulunda öğrenim gören 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem 5/A (35) ve 5/B (35) sınıflarındaki toplam 70 öğrenciden meydana gelmektedir. 5/A sınıfı deney, 5/B sınıfı ise kontrol grubunu oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında `Küresel Bağlantılar` öğrenme alanı deney grubunda görsel materyal destekli, kontrol grubunda ise görsel materyal desteği olmadan işlenmiştir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu desen uygulanmıştır. Ön test-son test verilerinin analizinde t testinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda `Küresel Bağlantılar` öğrenme alanında görsel materyal destekli öğretim yapılan deney grubu öğrencilerinin görsel materyal kullanılmadan öğretim yapılan kontrol grubu öğrencilerden daha başarılı oldukları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the effect of benefiting from visual materials in teaching the learning domain of `Global Relationships` which included in social studies class of 5th grade on student success. The target group of the study is 5th graders of Istanbul Esenler 125. Yıl Secondary School. The sample group consists of 70 students in 5/A and 5/B classes of 2018-2019 academic year. 5/A class is an experimental group and 5/B class is a control group. In the scope of research, the learning domain of `Global Relationships` is taught with visual materials in the experimental group and by traditional method in the control group.In the study, pre-test and post-test control group method is applied. T-test is used in the analysis of pre-test and post-test data.In the end of the study it is established that the experimental group students learning the domain of `Global Relationships` with visual materials are more successful than the control group students learning the domain without visual materialsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde yer alan `küresel bağlantılar` öğrenme alanının öğretiminde görsel materyallerden yararlanmanın öğrenci başarısı üzerine etkisi (İstanbul ili Esenler ilçe örneği)
dc.title.alternativeThe effect of benefiting from visual materials in teaching `Global relationships` learning domain which included in social studies class of secondary school 5th grade on student success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-11
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmVisual materials
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmİstanbul-Esenler
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10253809
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548659
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess