Show simple item record

dc.contributor.advisorDilmaç, Bülent
dc.contributor.authorBaş, Ayşegül
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:03Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631289
dc.description.abstractBu araştırma ergenlerin sahip olduğu değerler, öznel iyi oluşları ve sosyal kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilinde farklı liselerde öğrenim gören 177'si (%34.8) kız, 331'i (%65.2) erkek olan 508 lise öğrencisi oluşmaktadır. Araştırma ile ilgili veriler `İnsani Değerler Ölçeği` (İDÖ) (Dilmaç, 2007), `Ergen Öznel İyi Oluş Ölçeği` (Eryılmaz, 2009) ve `Ergenler için Sosyal Kaygı Ölçeği` (ESKÖ) (Aydın ve Tekinsav Sütçü, 2007) ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; ergenlerin öznel iyi oluşları ile sahip oldukları değer arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde, pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Ergenlerin öznel iyi oluşları ile sosyal kaygıları arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde ise, negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Aynı zamanda ergenlerin sosyal kaygıları ile sahip oldukları değerler arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde de, negatif yönde anlamlı bir ilişkinin var olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractThis study was conducted to examine the relationship between adolescents' values, subjective well-being and social anxiety. The study group of the study consisted of 177 (34.8%) female and 331 (65.2%) male and 508 high school students studying in different high schools in Istanbul. The data related to the research were `Human Values Scale` (HVS) (Dilmaç, 2007), `Adolescent Subjective Well-being Scale` (Eryılmaz, 2009) and `Social Anxiety Scale for Adolescents` (SASA) (La Greca and Lopez, 1998) collected. According to the findings of the study; When the predictive relationships between the subjective well-being of adolescents and their values are examined, it is seen that there is a significant positive relationship. When the predictive relationships between the subjective well-being of adolescents and their social anxieties are examined, it is seen that there is a significant negative relationship. At the same time, when the predictive relationships between the social anxieties of adolescents and their values are examined, it is seen that there is a negative meaningful relationship.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErgenlerin sahip oldukları değerler, öznel iyi oluşları ve sosyal kaygıları arasındaki yordayıcı ilişki
dc.title.alternativeThe values related to values of owners, problems between ownership and social owners
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-01
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmSubjective well-being
dc.subject.ytmSocial anxiety
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10241913
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538379
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess