Show simple item record

dc.contributor.advisorDilmaç, Bülent
dc.contributor.authorAvci, Mesut
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:02Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:02Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631282
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin olumsuz değerlendirilme korku düzeyleri, öznel iyi oluş düzeyleri ve sanal zorbalık düzeyleri arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Bu amaç çerçevesinde nicel yöntemlerden deneysel olmayan araştırma deseni ile ilişkisel yöntem kullanılarak analiz yapılmıştır. Analiz için 650 lise öğrencisinden anket tekniği kullanılarak veri toplanmıştır. Veri toplama araçları Sanal Zorba/Kurban Ölçeği, Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği ve Öznel İyi Oluş Ölçeği'dir. Veriler SPSS istatistik programında analiz edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda öğrencinin olumsuz değerlendirilme korkusu arttığında sanal ortamda cinsel zorbalık yapma, sanal ortamda engelleme ve zarar verme ve sanal ortamda söylenti çıkarma davranışlarının yanı sıra sanal ortamda cinsel zorbalığa maruz kalma, sanal ortamda engellenme ve zarar görme ve sanal ortamda söylentiye maruz kalma durumları da artış göstermektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the relationship between high school students' level of fear of fear, subjective well-being levels and levels of virtual bullying. For this purpose, non-empirical research design was applied by using relational method. For the analysis, data were collected from 650 high school students using the survey technique. The data collection tools were Virtual Bully / Victim Scale, Fear of Negative Evaluation Scale and Subjective Well-being Scale. Data were analyzed in SPSS statistical program. As a result of the research, when the fear of negative appraisal of the student increases, sexual bullying in virtual environment, blocking and harm in virtual environment and virtual rumors in the virtual environment, exposure to sexual bullying in virtual environment, frustration and damage in virtual environment and increase in the situation of virtual rumors shows.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin olumsuz değerlendirilme korkusu düzeyleri öznel iyi oluş düzeyleri ile sanal zorbalık düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkiler
dc.title.alternativePrecursor relations between levels of fear of negative evaluation levels of subjective well-being and levels of cyber bullying in high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-11
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFear of negative assessment
dc.subject.ytmNegativeness
dc.subject.ytmSubjective well-being
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmCyberbullying
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid10257622
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548662
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess