Ergenlerde sanal zorbalık beden imgesi ve duygusal zekâ arasındaki yordayıcı ilişki
dc.contributor.advisor | Dilmaç, Bülent | |
dc.contributor.author | Kirat, Mehmet Nurullah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:32:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:32:59Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631256 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ergenlerde sanal zorbalık, beden imgesi ve duygusal zekâ arasındaki yordayıcı ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilindeki farklı liselerde öğrenim gören 213'ü kız, 308'i erkek öğrencilerden oluşan toplam 521 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak Siber Zorbalık Ölçeği, Duygusal Zekâ Ölçeği, Çok Boyutlu Bedenini Değerlendirme Ölçeği ve katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek amacıyla kişisel bilgi formu kullanılmıştır.Araştırma yapısal eşitlik modellemesi ile sınanmış olup, ergenlerin duygusal zekâları ile beden memnuniyeti arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde, pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmektedir. Aynı zamanda ergenlerin duygusal zekaları ile sanal zorbalıkları arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde, negatif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmektedir. | |
dc.description.abstract | This research is where there is a predictive relationship between adolescent cyber bullying, body image and emotional intelligence.The study group consisted of 521 students, 213 girls and 308 boys in different high schools in Istanbul.Emotional Intelligence Scale Cyber Bullying Scale, Multidimensional Body Scale and personal information form were used to determine the demographic characteristics of the participants.The study was tested with structural equation modeling and when the predictive relationships between emotional intelligence and body satisfaction were examined, a positive linear relationship was observed. At the same time, when the predictive relationships between adolescents' emotional intelligence and cyber bullying are examined, it is seen that there is a negative directional relationship. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ergenlerde sanal zorbalık beden imgesi ve duygusal zekâ arasındaki yordayıcı ilişki | |
dc.title.alternative | Predictive relationship between cyber bulliying, body image and emotional intelligence in adolescents | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-27 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Bullying | |
dc.subject.ytm | Cyberbullying | |
dc.subject.ytm | Body image | |
dc.subject.ytm | Emotional intelligence | |
dc.identifier.yokid | 10245821 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 541381 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |