Show simple item record

dc.contributor.advisorBolelli, Murat
dc.contributor.authorTüfekçi, Şeyda
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:58Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631251
dc.description.abstractArtmakta olan rekabet koşulları ve her gün demografik yapısında değişim gösteren işgücü piyasası, insan kaynakları uygulamalarında değişiklikler yapılmasını zorunlu kılmıştır. Küreselleşme etkisiyle zorunlu bir değişim yaşayan insan kaynakları süreçleri iş tatmini ve iş yaşam dengesi kavramını da süreçlerine dâhil etmek durumunda kalmıştır. Kuşakların gündelik hayatlarını sürdürmedeki değerlerinin farklı olmasının yanında iş hayatındaki değerlere yönelik de farklılıkları bulunmaktadır. Çalışmanın temel amacı içsel ve dışsal motivasyon ile iş tatmini arasındaki ilişkinin X ve Y kuşakları açısından farklılık gösterip göstermediğinin incelenmiştir. X, Y, Z kuşakları tanıtılarak, iş yaşamından beklentileri ele alınmıştır. Motivasyon ve iş tatmini ile ilgili kavramsal çerçeve açıklanırken literatür taraması yöntemi kullanılmıştır. X ve Y kuşakları için içsel ve dışsal motivasyon ile iş tatmini ilişkisini tespit etmek için ise Minnesota ve Herzberg İş Doyum Ölçeği uygulanmış, anket neticesinde toplanan veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) programı aracılığıyla analiz edilmiştir.
dc.description.abstractIncreasing competition conditions and the demographic structure of the labor market, which changes every day, oblige changes in human resources practices. Human resources processes, which have a necessary change due to globalization, have had to include the concepts of job satisfaction and work-life balance in their processes. In addition to the different values of the generations in maintaining their daily lives, they also have differences in the values of business life.The main purpose of this study is to examine whether the relationship between internal and external motivation and job satisfaction differed in terms of generations X and Y. By introducing the generations X, Y, and Z, their expectations from business life were discussed. The literature review method was used to explain the conceptual framework of motivation and job satisfaction. For the generations X and Y, to determine the relationship between internal and external motivation and job satisfaction, Minnesota and Herzberg Job Satisfaction Questionnaire was conducted and as a result of the questionnaire, the collected datas were analyzed through SPSS (Statistical Package for Social Sciences) program.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİçsel ve dışşal motivasyon ile iş tatmini arasındaki ilişkinin X ve Y kuşakları açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe relationship between internal and external motivation and job satisfaction with respect to X and Y generations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10287006
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583067
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess