Show simple item record

dc.contributor.advisorVatansever Bayraktar, Hatice
dc.contributor.authorKendirci, Mürsel
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:58Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631246
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri ve motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma, sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri ile motivasyonları arasındaki ilişki düzeyini incelemek amacıyla ilişkisel tarama modeliyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul ilindeki resmi ilkokullarında görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem ise İstanbul ilinin Avcılar ve Esenyurt ilçesindeki ilkokullar arasından seçilmiş 27 ilkokulda görevli 450 sınıf öğretmenden oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Ergen (2016) geliştirdiği `Sınıf Yönetim Becerileri Ölçeği` ve Polat (2010) geliştirdiği `Öğretmen Motivasyon Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçeğin birinci bölümünde verilere yönelik frekans ve yüzde dağılımı alınmıştır. Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri ve motivasyon düzeyinin belirlenmesine ilişkin aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Değişkenler arasında farklılığı ortaya koyabilmek için ikili karşılaştırmalarda dağılım normal olduğundan t testi, ikiden fazla değişken gruplarının karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Farklılığın anlamlı bulunması durumunda Tukey testi uygulanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri ölçeği genel ortalamaları ile öğretmen motivasyon ölçeği genel ortalamaları arasında orta düzeyde ve pozitif yönde anlamlı bir ilişki vardır.Anahtar Kelimeler: Sınıf Öğretmenleri, Sınıf Yönetim Becerileri, Motivasyon
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between classroom management skills and motivations of classroom teachers. The research was conducted with relational screening model to investigate the relationship between classroom management skills and motivation of classroom teachers. The universe of the study is composed of primary school teachers working in the official primary schools in Istanbul. The sample consists of 450 primary school teachers from 27 primary schools in the districts of Avcılar and Esenyurt. `Classroom Management Skills Scale çeği developed by Ergen (2016) and 6 Teacher Motivation Scale` developed by Polat (2010) were used in data collection. In the first part of the scale, frequency and percentage distribution for the data were taken. Arithmetic mean and standard deviation were used to determine the classroom management skills and motivation level of the class teachers. In order to reveal the difference between the variables, the distribution was normal in the paired comparisons, and t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) was used to compare the groups of more than two variables. Tukey test was applied if the difference was significant. There is a moderately and positively significant relationship between the general average of classroom management skills scale of the class teachers and teacher motivation scale.Key Words: Classroom Teachers, Classroom Management Skills, Motivationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe relationship between clasdroom management skills and motivations of classroom teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-11
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmManagement skills
dc.subject.ytmManagerial skill
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10257912
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548663
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess