Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçay, Hakan
dc.contributor.authorYüce, İsa
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:54Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631216
dc.description.abstractBu çalışmada okul yöneticilerinin seçimi ve çalışma koşullarının yönetici görüşleri doğrultusunda incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak oluşturulmuş olup, Beyoğlu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi okullar görev yapan 10 bayan 24 erkek olmak üzere toplam 34 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Nitel araştırma yöntemleri kullanılan bu araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre yönetici atama ve yer değiştirme ölçütlerinin, okulların maddi durumunun, okul yöneticilerinin maaşlarının ve yönetici özlük haklarının yetersiz olduğun ifade edildiği görülmüştür. Ayrıca okulların bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik durumu, kurum içi iletişim ve devlet okullarının ekonomik durumlarının yöneticilerin çalışma koşullarını olumlu veya olumsuz olarak etkilediği tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra okullarda formal ve informal iletişim kanallarının okullun amaçlarına uygun kullanılması halinde okul yöneticilerinin çalışma koşullarını olumlu, okulun amaçlarına uygun kullanılmadığında ise çalışma koşullarını olumsuz etkilediği yönetici görüşleri olarak ifade edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the selection and working conditions of school administrators in accordance with the views of administrators. The participants of the study were formed by purposeful sampling method and composed of 34 school administrators, including 10 women and 24 men working in official schools affiliated to Beyoğlu district directorate of National Education. In this study, qualitative research methods were used and semi-structured interview form was used as data collection tool. The data were analyzed by content analysis. According to the results obtained in the study, it was observed that the administrative appointment and displacement criteria, the financial situation of the schools, the salaries of the school administrators and the executive personal rights were insufficient. In addition, it was determined that the socio-economic situation of the environment in which the schools are located, the internal communication and the economic conditions of the public schools affect the working conditions of the managers positively or negatively. Besides, if formal and informal communication channels are used in schools for the purposes of the school, the working conditions of the school administrators are expressed as positive, and if they are not used for the purposes of the school, the working conditions are negatively affected.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin seçilmesi ve çalışma koşullarının incelenmesi
dc.title.alternativeSelecting school administrators and evaluation of working conditions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmWorking conditions
dc.subject.ytmBeing chosen
dc.subject.ytmTask mapping
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10234289
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid537924
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess