Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Bilal
dc.contributor.authorAteş, Ayşe
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:54Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631210
dc.description.abstractBu çalışmada, öğretmenlerin mizaç özellikleri ve güç mesafesi algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İstanbul Beyoğlu İlçesi'nde görev yapan 358 öğretmenden veri toplanmıştır. Veriler `Güç Mesafesi Ölçeği` ve `Dokuz Tip Mizaç Ölçeği` ile toplanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırma kapsamında değişkenlerin frekans dağılımları, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre; cinsiyet, medeni durum, kıdem, okul türü, ve branş bakımından güç mesafesi algısı ve mizaç H anlamlı düzeyde farklılaştığı saptanmıştır. Öğretmenlerin algılanan güç mesafesi ile (DTM4) ve (DTM5) mizaç tiplerinin pozitif yönde ve anlamlı ilişkisi olduğu saptanmıştır. Ayrıca, (DTM4) alt boyutunun güç mesafesini anlamlı bir biçimde düşük düzeyde yordadığı, bu mizaç türünde yüksek puan alan katılımcıların yüksek güç mesafesi algısına sahip olduğu görülmüştür.Araştırmadaki sonuçlar, öğretmenlerin mizaç özellikleri konusunda güncel veri sağlayan ve güç mesafesi algısı ile ilişkilendirilebilecek unsurların ele alındığı bir çalışma olduğunu ve ilerleyen dönemlerde yapılacak çalışmalara ışık tutabileceği düşünülmektedir.
dc.description.abstractThis study aims to examine the relationship between teachers' power distance perception and temperament characteristics. Within the scope of the study, a survey study of 358 teachers working in Istanbul Beyoğlu District was conducted. The data measurement tools included in the survey study are `Demographic Information Form`, Power Distance Scale and Nine Type Temperament (NTT) Scale. In the research, descriptive, comparative and relational screening models were applied. Frequency distributions, independent sample t-test, one-way analysis of variance, correlation and regression analyses were conducted.According to the findings obtained from the study, power distance perception and temperament subscales differed significantly in terms of demographic variables. According to the results of the correlational analysis, it was found that there was a positive and low level significant relationship between the perceived power distance and (DTM4) and (DTM5) temperament subscales. In addition, it was determined that the (DTM4)subscale significantly and weakly predicted the power distance.The results of the study are considered as a study on the factors that can be associated with power distance perception and providing up-to-date data on temperament characteristics of the teachers and it will be able to shed light on future studies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin mizaçları ile güç mesafesi algıları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between temperament and perceived power distance of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-01
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTemperament
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmPower distance
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10241141
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538375
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess