Show simple item record

dc.contributor.advisorDilmaç, Bülent
dc.contributor.authorTezelli, Semih
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:53Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631206
dc.description.abstractBu araştırma öğretmen adaylarının sahip oldukları duygusal zekâları, öznel iyi oluşları ve sosyal kaygıları arasındaki yordayıcı ilişkinin incelenmesi ve bu değişkenler aralarındaki ilişkilerin yapısal eşitlik modeli ile sınanması amacıyla yapısal eşitlik modeli analizi yapılmıştır. Yapısal eşitlik modeli analizi AMOS 19 programı ile yapılmıştır. Ayrıca toplanan verilerin yüzde ve frekans hesapları SPSS 18 paket programı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilinde farklı üniversitelerin farklı eğitim fakültelerinde öğrenim gören 339'u (%84.5) kadın, 62'si (%15.5) erkek öğrenciler oluşmaktadır. Araştırma ile ilgili veriler `Duygusal Zekâ Değerlendirme Ölçeği` (DZDÖ), `Öznel İyi Oluş Ölçeği` ve `Liebowitz Sosyal Anksiyete Ölçeği` ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; öğretmen adaylarının sosyal kaygıları ile öznel iyi oluşları arasında yordayıcı ilişkiler incelendiğinde, negatif yönde doğrusal ve anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmektedir. Öğretmen adaylarının duygusal zekâ ile öznel iyi oluş düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde, pozitif yönde doğrusal ve anlamlı bir ilişkinin var olduğu görülmektedir.Öğretmen adaylarının duygusal zekâve sosyal kaygı düzeyleri arasında bulunan yordayıcı ilişkileri incelediğimizde, negatif yönde doğrusal ve anlamlı bir ilişkinin ortaya çıktığını görmekteyiz.
dc.description.abstractIn order to investigate the predictive relationship among the emotional intelligence, subjective well-being and social concerns of prospective teachers, structural equation model analysis was conducted in order to test the relationships between these variables with structural equation model. The analysis of structural equation model was done with AMOS 19 program. In addition, the percentage and frequency calculations of the collected data were performed by SPSS 18 package program.The study group consisted of 339 (84.5%) female students and 62 (15.5%) male students studying in different education faculties of different universities in Istanbul.The data related to the research were collected by the Emotional Intelligence Rating Scale, Subjective Well-being Scale andLiebowitz Social Anxiety Scale.According to the findings of the study; when the predictive relations between pre-service teachers' social concerns and their subjective well-being are examined, it is seen that there is a negative and linear relationship. When the predictive relationships between pre-service teachers' sensory intelligence and subjective well-being levels are examined, it is seen that there is a positive and linear relationship. When we examine the predictive relationships between pre-service teachers' sensory intelligence and social anxiety levels, a negative and linear relationship is observed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖğretmen adaylarında duygusal zeka sosyal kaygı ve öznel iyi oluş arasındaki yordayıcı ilişki
dc.title.alternativeThe corrector relations between emotional intelligence, social struggle and a good conception in teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmSocial anxiety
dc.subject.ytmSubjective well-being
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10250079
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555487
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess