Yönetici görüşlerine göre meslek liselerinin sorunları ve çözüm önerileri(Esenyurt ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | İlgar, Mehmet Zeki | |
dc.contributor.author | Uluğ, Zeynel Abidin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:32:52Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:32:52Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631195 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, meslek liselerinde var olan problemlere yönelik meslek liselerinde görev yapan yöneticilerin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu araştırmada nitel araştırmaya dayalı tematik durum çalışması tekniği kullanılarak İstanbul ili Esenyurt ilçesindeki meslek liselerinde görev yapan 9 müdür, 32 müdür yardımcısının görüşleri alınıp araştırmacı tarafından analiz edilmiştir.İncelemelerin neticesinde, meslek liselerinde görevli yöneticiler devlet bütçesinden okullara ayrılan ödeneğin az olduğunu, okul sanayi işbirliğinin yeterince yapılmadığını, okulların ekonomik olarak zor durumda kaldıklarını ifade etmişlerdir.Öğretmen niteliğinin önceki yıllara oranla belirgin biçimde düştüğünü, niteliğin olumlu yönde artırılması için öğretmenlerin gelişen teknolojiyi izlemlemelerini sağlayacak uygulamaların hayata geçirilmesi gerektiğini ve hizmet içi eğitim faaliyetlerine önem verilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir.Öğrenci niteliğinin önceki yıllarda daha iyi olduğunu, şu anda niteliğin hissedilir derecede azaldığını, nitelikli hale getirebilmek için sanayi faaliyetleri ile eşgüdümlü olunması gerektiğini dile getirmişlerdir.Araç-gereç ve donanımın istendik seviyeye ulaşmadığını, gelişen teknolojiye ayak uydurabilmek için gelişmiş araç ve gereçlerin temin edilmesi gerekliliğini önemle vurgulamışlardır. Meslek liselerinde öğrenim görenlerin yükseköğretimde istedikleri alanlara yerleşemediklerini, yükseköğretim sınavlarıyla alakalı ve gerekli uygulamaların hayata geçirilerek talep eden öğrencilerin rahatlıkla yükseköğretime yerleşmeleri sağlanmalıdır şeklinde öneride bulunmuşlardır.Meslek liselerinde uygulanan mevcut eğitim programlarının eksik ve yetersiz olduğunu, günümüzün ihtiyaçlarına cevap veremediğini, eğitim programlarını tekrar gözden geçirilerek günümüzün ihtiyacını karşılayacak programlar geliştirilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to put forward the views of administrators working in Vocational High Schools about the common problems of Vocational High Schools. In this study, 9 principals and 32 vice-principals working in Vocational High Schools in Esenyurt, one of the districts in İstanbul, by using thematic case study technique. The data has been gathered by using interview technique, one of qualitative research techniques, and analysed by the researcher.As a result of the research, theadministrators working in Vocational High Schools pointed out that the fund allocated to schools from the state budget is less,school-industry cooperation is not at desired level and school are in difficult situation economically.The administrators stated that teacher quality was better in previous years, teacher qualifications are not enough now currently, the necessary regulations that will allow the teachers to keep up with technology must be made in order to raise the quality and in-service teacher training activities should be conducted.The interviewees claimed that students' quality was better when compared to previous years, the quality has decreased nowadays, cooperation with the industry should be done in order to raise the quality.They also pointed out that the equipment in schools is not enough and new equipment must be provided in order to keep up with technology.They expressed their opinions that since the learners studying in Vocational High Schools cannot get into the department in which they want to study in higher education, by making necessary regulations in standardized tests, opportunities should be provided for students who wants to study in higher education.The interviewees also stated that the current curriculum used in Vocational High Schools is deficient and inefficient, it does not meet the needs and therefore, new programmes should be developed in order to meet the required needs by revising current educational programmes. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yönetici görüşlerine göre meslek liselerinin sorunları ve çözüm önerileri(Esenyurt ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | Common problems of vocational high schools from the perspective of school administrators and recomended solutions (Esenyurt sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-27 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Vocational problems | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10245812 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 541380 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |