Show simple item record

dc.contributor.advisorGörgülü, Emrah
dc.contributor.authorBayindir, Sinem
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:50Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631182
dc.description.abstractBu çalışma edimbilimin yönergeli öğretim ile öğrenilebileceğini ileri sürmektedir. Ancak İngilizce dil öğrencilerinin edimbilim yetileri, farkındalıkları ve edimbilimin açık olarak öğretiminin yabancı dil yeterliliğine nasıl katkıda bulunduğu üzerine sınırlı sayıda çalışma vardır. Bu çalışma edimbilimsel bilginin İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği ortamlarda bir dizi hedef sözeylem ile açık olarak öğretiminin etkinliğini göstermeyi hedeflemektedir ve bu sebeple diller arası edimbilim alanına katkıda bulunmaktadır. Bu çalışma dört tür hedef sözeylemi incelemektedir. Bu çalışma deney grubu üzerinde açık müdahale içeren ön-ardıl test tasarımı içermektedir. Veriler kontrol ve deney grupları üzerinde uygulanan Yazılı Söylem Tamamlama testi aracılığıyla toplanmış ve SPSS istatistik programının 22. sürümünde bulunan iki yönlü karma ANOVA kullanılarak çözümlenmiştir. Ön ve ardıl test sonuçları açık edimbilim yönergesinin deneysel grubun hedef sözeylem performansları üzerinde gözle görülür bir etkisi olduğunu işaret etmektedir. Her bir grubun ön ve ardıl test puanlarının betimsel analiz sonuçları açık yönergeye maruz kalan grubun diğer gruptan önemli ölçüde daha iyi performans gösterdiğini ortaya koymuştur. Buna ek olarak, karma ANOVA sonuçları açık yönergenin etkililiğinin farklı sözeylemlere göre değiştiğini göstermiştir. Mevcut çalışma bulguları, ilk olarak edimbilimsel farkındalığı artırmak, sonrasında da farklı sosyal ortamlarda uygun sözeylemleri kullanmak için gerekli edimbilim yetisini geliştirmek için açık edimbilimsel yönergenin İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıf ortamında kullanımını desteklemektedir. Anahtar terimler: Edimbilim, Diller arası Edimbilim, Yabancı dil olarak İngilizce, sözeylem, açık yönerge
dc.description.abstractThis study suggests that pragmatics can be learned via instructed teaching. However, there is a limited number of studies on pragmatic competence and pragmatic awareness of EFL students and how explicit teaching of pragmatics contributes to foreign language proficiency. This study aims to show the effectiveness of explicit teaching of pragmatic knowledge via a set of target speech acts in EFL settings; thus, it contributes to the field of interlanguage pragmatics. This study investigates four target speech acts. It includes a pre and post-test design with an explicit treatment to the experimental group. The data were collected through a Written Discourse Completion Task applied to a control and an experimental group and analyzed through the mixed ANOVA on SPSS v.22 (Statistical Package for Social Sciences 22.0). The results of the pre and post-tests indicate that explicit pragmatic instruction has an evident effect on experimental group's performance of target speech acts. The outcomes of descriptive analysis of pre and post-test scores of each group also revealed that the group exposed to explicit instruction performed significantly better than the other group. The mixed ANOVA results further indicate that the efficacy of explicit teaching changes according to various speech acts. The findings of the present study encourage the use of explicit pragmatic instruction in an EFL classroom setting to develop firstly pragmatic awareness, and then pragmatic competence to perform appropriate speech acts in distinct social settings. Key terms: Pragmatics, Interlanguage pragmatics, English as a foreign language, speech act, explicit instructionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effects of explicit teaching of speech acts on efl learners` pragmatic competence
dc.title.alternativeSözeylemlerin yabancı dil ingilizce öğrencilerine açık olarak öğretiminin edimbilimsel etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-01
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10256826
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553472
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineİngilizce Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess