Show simple item record

dc.contributor.advisorGüzel, Ebru
dc.contributor.authorÇalişkan, Yeliz
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:49Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:49Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631175
dc.description.abstractDeğişen yüzyıl ile birlikte dijital dönüşüm hız kazanmış ve dünyada meydanagelen tüm olaylar bu dönüşümün etkisiyle dijital platformlardan takip edilmeyebaşlanmıştır. Sosyal medya platformlarının gücü ile ulaştırılmak istenen her bilgininkitlelerle paylaşıma açılması bu teknolojiye sahip olan insanların parmak ucunda, tek birdokunuş ile gerçekleşmektedir.Dünya genelindeki nüfus artışının sonucunda kaynaklardaki aşırı tüketim ve babyboomers kuşağından itibaren gittikçe büyüyen ve tüketim çağı altında değerlendirilen`tüketim çılgınlığı` ile atık artışı tüm canlıların ve gelecek nesillerin yaşam sürecinitehlike altına sokmaktadır.Sıfır atık hareketi de oluşan bu kirliliğin önüne geçmek, sürdürülebilir yaşamşeklini benimseyerek tüketim alışkanlıklarımızı sıfır atık yaşam şekline dönüştürmemizgerektiğini göstermektedir. Sıfır atık yaşam şekli ihtiyacımız kadar olanı almak,atıklarımızı bilinçli ayrıştırmak, dönüşüme önem vermek ve tüketim alışkanlıklarımızıçevreye duyarlı olanlarla değiştirmek gibi kavramları içermektedir.Çalışma kapsamında, sürdürülebilir yaşam şekline geçiş ve ekolojik dönüşümanlatılmakta; dünyada başlayan ve Türkiye'de de yeni yeni benimsenen sıfır atık hareketiincelenmekte ve sosyal medya platformlarından biri olan Instagram üzerinden oluşturulanhesaplar ve sıfır atık içeriğini oluşturan etiketler incelenerek, paylaşılan içeriklerintakipçileri etkileşime sokup sokmadığı beğenileri , yorum yapma oranları, videolarınizlenme oranları ve etiketlerin kullanılarak oluşturdukları gönderi sayıları bakımındanTürkiye'de ve dünyada sıfır atık hareketi karılaştırılıp elde edilen bulgular analizedilmiştir.Anahtar kelimeler: Dijitalleşme, Sosyal Medya, Sıfır Atık, Sürdürülebilirlik, Instagram
dc.description.abstractWith the changing century, digital transformation gained momentum and all theevents taking place in the world started to be followed on digital platforms with theeffect of thistransformation.It is now possible to send social messages and provide information to be sharedto communities through social media with the simple touch of a single button.As a result of the worldwide population growth, excessive consumption of resources hasincreased rapidly, and the consumption spree has grown, particularly since the 'babyboomers' generation.All these unstable growth and increases are endangering the life process of allliving things and future generations.The Zero-waste movement sets principles which aim to prevent environmentalpollution by internalizing sustainable lifestyle through changing our consumptionbehaviours. The Zero-waste lifestyle is an approach which includes reducing ourconsumptions, recycling our waste efficiently and reusing it if possible.In this study, transition to a sustainable life style and ecological transformationare explained and the Zero waste movement which is newly adopted in Turkey isexamined. In addition, hashtags created in the social media platform Instagram andinteractions of these hashtags are discussed.Keywords: Digitalization, Social Media, Zero Waste, Sustabinable, Instagramen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSosyal medyada sıfır atık hareketi: Instagram örneği
dc.title.alternativeZero waste movement in social media: Example of Instagram
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-02
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10330801
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid648457
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplinePazarlama İletişimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess