Show simple item record

dc.contributor.advisorLevent, Ahmet Faruk
dc.contributor.authorYalçin, Nihat
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:48Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631163
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin ilçe milli eğitim müdürlüğü hizmetlerinden yararlanma durumuna ilişkin görüşlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, okul yöneticilerinin ilçe milli eğitim müdürlüğü hizmetlerinden yararlanma durumunu belirlemek için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen anket, araştırmacı tarafından uyarlanarak veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Okul yöneticilerinin görüşlerinin cinsiyet, mezuniyet türü, çalışma süresi ve yöneticilikteki kıdemlerine göre farklı olup olmadığını belirlemek için ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır.İstanbul ili Pendik ilçesindeki 432 resmi okul yöneticisi araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. 138 yönetici ise örneklem grubuna alınmıştır. Araştırma verileri SPSS for Windows 22 paket programında değerlendirilmiştir. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini tespit etmek için `Normallik Testi` yapılarak, verilerin normal dağılım gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu kapsamda analizlerde `Parametrik` testler uygulanmıştır. Anket puanları ile katılımcıların demografik verilerindeki gruplar arasında farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek için `t-testi` ve `one way ANOVA` testleri kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre mesleki kıdem süreleri farklı olan yöneticilerin görüşlerinde farklılık olduğu görülmektedir. Aynı şekilde yöneticilik görev süreleri farklı olan yöneticilerin görüşlerinde de farklılık olduğu tespit edilmiştir. Yöneticilerin en kuvvetli yönünün projeler olduğu, geliştirmeye açık yönlerinin başında ise personelin iletişim becerileninin geliştirilmesi gerektiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yönetici, Eğitim Yönetimi, İlçe Milli Eğitim Yararlanma
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the views of the school administrators regarding the situation of benefiting from the services of the district directorate of nationel education. For this purpose, the questionnaire developed by the researcher and used by the Ministry of National Education was used to measure the expectation levels of school administrators. Relational screening method was used to determine whether school administrators' opinions differed according to gender, type of graduation, working time and seniority in management.The literature search on the subject has been made and 432 official school administrators in Pendik district of Istanbul form the universe of the research. 138 managers were included in the sample group. Research data were evaluated in SPSS for Windows 22 package program. In order to determine whether the data show normal distribution, a, Normality Test Testi is performed and it is concluded that the data shows normal distribution. In this context, `parametric` tests were applied in the analyzes. The medi t-test indeki and indeki one-way ANOVA c tests were used to determine whether the questionnaire scores differed among the groups in the demographic data of the participants.It is seen that there are differences in the opinions of the managers with different professional seniority periods. In the same way, it was determined that there are different opinions in the management periods. It has been determined that the communication skills of the personnel should be improved at the beginning of the development which is the strongest aspect of the managers and the ones that are open to development.Key Words: Manager, Education Management, District National Education, Enjoymenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin ilçe milli eğitim müdürlüğü hizmetlerinden yararlanma durumuna ilişkin görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the views of school administrators on the status of benefiting from the servi̇ces of the district national education directorate
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-11
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmNational education
dc.subject.ytmDistrict administration
dc.subject.ytmService providence
dc.subject.ytmService sharing
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10251774
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548654
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess