dc.contributor.advisor | Keskinkılıç Kara, Sultan Bilge | |
dc.contributor.author | Keman, Fatih Yasin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:32:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:32:46Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631149 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı İstanbul ili Başakşehir ilçesindeki göreve yeni başlayan okulyöneticilerinin karşılaştığı sorunları belirlemek ve bu sorunların çözümüne ilişkin göreveyeni başlayan okul yöneticilerinin çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Nitel araştırmayöntemi kullanılan bu araştırmanın katılımcıları, 60 göreve yeni başlayan okul yöneticindenoluşmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak toplanan veriler, betimselanaliz yöntemi ile çözümlenmiştir. Göreve yeni başlayan okul yöneticilerinin yaşadığısorunlar ve bu sorunların çözümleri, okul yönetimi, diğer yöneticiler, eğitim-öğretim süreci,öğretmen, öğrenci, bakanlık, il, ilçe yöneticileri ve velilerle ilgili boyutları belirlenerekyöneticilerin verdiği yanıtların temalandırılması yapılarak çözümlenmiştir. Bu araştırmanınsonucunda mesleki yeterliliğin düşük olması, bürokratik işlerde yavaşlık, okul yöneticilerineyönelik olumsuz tavırlar, ödüllendirme sistemindeki eksiklikler, iletişim kurmada yaşanansorunlar, yasal düzenlemelerin yetersiz kalması, özlük haklarındaki sorunlar, liyakat sorunu,asılsız şikayetlerle uğraşmak zorunda kalma, iş yükünü arttırıcı evrak işleri, diğer kurum vekuruluşların sorumluluk almaktan kaçınması, fiziki ve maddi imkânsızlıkların yetersizliği,velilerden kaynaklı sorunlar, hizmet içi eğitimlerin yetersiz olması, bina kullanımı ile ilgilisorunlar, öğretmenlerin görev almaktan kaçınması ve aidiyet duygusu olmaması,öğrencilerin uyum ve disiplin sorunları, gibi sorunların, okul yöneticilerine olumsuzetkilerinin olduğu ortaya çıkmıştır. Yeni başlayan okul yöneticilerin mevzuat düzenlemeleriyapılarak yasal haklarının genişletilerek verilmesi, yöneticiliğe başlamadan önce hizmet içieğitimler arttırılması, ödül ve performans sisteminde yenilikler, asılsız şikâyetler karşısındayaptırım, ailelere yönelik eğitimlerin arttırılması, özlük haklarında iyileştirme, atamalardaliyakat esaslı atama beklentilerinin olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Yönetim, Okul Yöneticisi, Eğitim Yönetimi, | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the problems faced by the novice schoolprincipals in Başakşehir district of Istanbul and to present the solution suggestions ofthem. The participants of this study, which were used as a qualitative researchmethod, consisted of 60 novice school principals. The data collected by using semistructured interview forms were analyzed with descriptive analysis method. Theproblems experienced by the novice school principals and the solutions of theseproblems were resolved by determining the dimensions of the school administration,other managers, the education process, teachers, students, ministries, provincial,district managers, and parents and by thematizing the answers given by theprincipals.As a result of this research, it was revealed that the problems such as lowlevel of professional competence, slowness of bureaucratic works, negative attitudestowards school administrators, problems in rewarding system, problems incommunication, inadequacy of legal regulations, problems in employee rights,problem of merit system, having to deal with unfounded complaints, paperworkincreasing workload, other institutions and organizations avoiding takingresponsibility, insufficiency of physical and material impossibilities, problemscaused by parents, insufficient in-service training, problems with use of buildings,lack of belonging to teachers and lack of belonging, lack of sense of belonging anddiscipline had negative effects on school principals. It is determined that noviceprincipals have expectations about extension of legal rights by new legislativearrangements, increasing in-service trainings before starting principal position,awards and performance system innovations, sanctions against unfoundedcomplaints, increasing training for families, improvement in personal rights, andmerit-based assignment in appointments.Key words: Management, School principal, Educational Management | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Göreve yeni başlayan okul yöneticilerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri | |
dc.title.alternative | Problems of novice scholl principals | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-27 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Manegerial behavior | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Vocational problems | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10246005 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 541383 | |
dc.description.pages | 152 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |