Show simple item record

dc.contributor.advisorGurbetoğlu, Ali
dc.contributor.authorAvşar, Derya
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:45Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:45Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631143
dc.description.abstractÇalışmada, Türkiye'de `Okul İkliminin İşe Yabancılaşma Üzerindeki Etkisi` nin ortaöğretimde ki etkisinin araştırılmasında, Ankara Sincan ilçesi örneği üzerinden araştırılmıştır. Araştırmanın amacı, Okul İkliminin İşe Yabancılaşma Üzerindeki Etkisini ortaya koymaktadır.Araştırmada eğitimin ana unsurlarından ve Okul İkliminin İşe Yabancılaşma Üzerindeki Etkisinin eğitim-öğretimdeki asıl sahiplenici ve uygulayıcı paydaşlarından biri kabul edilen öğretmenlerin görüşlerine başvurulmuştur. Sincan ilçesinde bulunan Milli Eğitim'e bağlı 5 ortaokulda görev yapan 150 öğretmene, demografik sorulardan ve işe yabancılaşma ile örgüt iklimi olmak üzere 2 farklı ölçek den elde edilen verilerle analiz çalışmaları yapılmıştır.Araştırma kapsamında yapılan ölçeklere dayalı istatiksel sonuçlar doğrultusunda, okul ikliminin olumlu bir biçimde idare edilmesinin işe yabancılaşma sorununu azalttığı tespit edilmiştir. Çalışmanın sonucunda; çalışanların iş dağılımı ve görevleri adaletli ve fikir birliğine dayanılarak ve okul kültürünü en iyi şekle getirmek için kuruma yeni katılan bireylere oryantasyon çalışmaları yapılarak bireyin örgüte olan aidiyet duygusu artırılması şeklinde önerilerde bulunmuştur.
dc.description.abstractIn this study, in Turkey `Alienation Effect on school work climate` in the investigation of the effects of secondary education, it has been investigated on the example of the Sincan district of Ankara. The aim of the study is to reveal the effect of school climate on alienation to work.In the research, the opinions of teachers who are considered as one of the main elements of education and one of the main proprietors and implementers of the Impact of School Climate on Work Alienation were used. 150 teachers working in 5 secondary schools affiliated to the National Education in Sincan district were analyzed with demographic questions and data obtained from 2 different scales as alienation and organizational climate.In line with the statistical results based on the scales conducted within the scope of the research, it was determined that the positive management of the school climate reduced the alienation problem. As a result of the study; The work distribution and tasks of the employees are based on fairness and consensus, and orientation studies have been made to the newly joined individuals in order to optimize the school culture and to increase the sense of belonging to the organization.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul ikliminin işe yabancılaşma düzeyine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of school climate on the level of alienation to work
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool climate
dc.subject.ytmWork alienation
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10254997
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid557237
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess