Show simple item record

dc.contributor.advisorKökalan, Özgür
dc.contributor.authorAydin, Tuğba
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:45Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:45Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631136
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, ülkemize sağlık turizminden faydalanmak için gelen sağlık turistlerinin ihtiyacı olan hizmetten yararlanırken, hizmet beklentileri ve buna bağlı olarak da memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Sağlık turizminde temel amaç, müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Müşterinin memnuniyeti, sunulan hizmetten beklentilerinin ne ölçüde karşılandığına bağlıdır. Bu anlamda ülkemiz gelişmiş teknoloji faaliyetleri ile bu kaliteyi en iyi şekilde sunmaya çalışmaktadır. Araştırmada müşteri memnuniyet ölçeği olarak geliştirilmiş ve hizmet kalitesinin tüm alt boyutlarının incelendiği SERVQUAL ölçeği tercih edilmiştir. SERVQUAL ölçeğinin fiziksel özellikler, güvenirlik, heveslilik, güven ve empati alt boyutlarının tümü ölçülmüştür. Örneklem olarak bu çalışmada basit tesadüfî yöntem üzerinden çalışılmış olup, rastsal şekilde 175 anket değerlendirilmiştir. Araştırmanın anket sorularından alınan veriler, SPSS (Statistical Packagefor SocialSciences) programında incelenerek analiz edilmiştir. Araştırmaya Ortadoğu ülkesinden 96, Avrupa ülkesinden 53, Asya ve Afrika ülkelerinden ise 13'er kişi katılmıştır. Analiz sonuçlarına göre araştırmaya katılım sağlayan ülkeler arasında, beklenti boyutlarında anlamlı farklılık görülürken, algı boyutlarında anlamlı farklılık olmadığı saptanmıştır. Elde edilen analize göre Avrupalı katılımcıların genel anlamıyla beklentileri diğer ülkelere göre daha fazla görülmüştür. En düşük beklentinin Asyalı katılımcılarda olduğu saptanmıştır. Bölgesel olarak değerlendirmeler de ise Avrupa ve Afrika ülkelerinin analiz sonuçlarında anlamlı farklılıklar olduğu, Ortadoğu ve Asya ülkelerinde farklılığın olmadığı saptanmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of the research is to determine our customer's, who are visiting our country for medical services, expectations and satisfaction level according to expectations while they visit our country for medical services. Providing customer satisfaction is the main purpose in medical tourism. Customer satisfaction depends on the extent to which the expectations of the service provided are met. In this sense, our country is trying to present this quality in the best way through advanced technology activities. The research was developed as a customer satisfaction scale and SERVQUAL Scale was used to examine all sub-dimensions of service quality. The physical properties, reliability, enthusiasm, confidence and empathy sub-dimensions of the SERVQUAL scale were measured. As an example, 175 randomized randomized surveys were conducted in this study. Data which collected from the survey were analyzed by SPSS (Statistical Packagefor SocialSciences) program.96 participants from the Middle East, 53 from the European countries and 13 from the Asian and African countries participated in the study. According to the results of the analysis, there was a significant difference in the expectation dimensions among the countries participating in the research, while there was no significant difference in the perception dimensions. According to the analysis, the expectations of the European participants in general terms were higher than the other countries. The lowest expectations were found to be Asian participants. Regional evaluations revealed that there were significant differences in the analysis results of European and African countries and there was no difference in Middle East and Asian countries.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`ye gelen yabancı sağlık turistlerinin hastanelerden bekledikleri hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti düzeyinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining the level of service quality and customer satisfaction that foreign health tourists coming to Turkey expect from hospitals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-08
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmMedical tourism
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmService
dc.subject.ytmCustomer expectation
dc.subject.ytmCustomer perception
dc.identifier.yokid10246933
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid539872
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess