dc.contributor.advisor | Zafer Güneş, Demet | |
dc.contributor.author | Yazicioğlu, Nurettin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:32:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:32:43Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-07-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631125 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, kurum içi etkin iletişim ortamı ile örgütsel sinizm arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma modeli ilişkisel tarama modelidir. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 öğretim yılında, Tekirdağ ilinde bulunan devlet okullarında eğitim öğretim faaliyetlerini gerçekleştiren 375 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, üç boyutlu `Örgütsel Sinizm Ölçeği` ve `Kurum İçi İletişim Etkinliği` ölçeği kullanılmıştır. Veriler istatistik paket programı ile analiz edilmiş olup, tanımlayıcı İstatistiklerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, grup karşılaştırmalarında, cinsiyet değişkeni için bağımsız gruplarda t testi, yaş mesleki deneyim, branş, okuldaki deneyim ve okul türü değişkenleri için ise ONE-WAY ANOVA testi uygulanmıştır. ANOVA testlerinde post-hoc testi olarak, grup sayılarının farklı olması nedeniyle Bonferroni testi kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkinin tespit edilmesinde Pearson korelasyon testinden faydalanılmıştır. Kurum içi iletişimin örgütsel sinizmi yordama gücünü belirlemek amacıyla basit doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Çalışmada p değerinin 0,05'in altında olması anlamlı kabul edilmiştir. Araştırmada öğretmenlerin görüşleri açısından kurum içi iletişim düzeylerinin cinsiyet yaş, mesleki deneyim, brans, okuldaki çalışma süresi, okul türü değişkenlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerinin cinsiyet yaş, mesleki deneyim, brans, okuldaki çalışma süresi, okul türü değişkenlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada örgütsel sinizm toplam puanı ile kurum etkin iletişim ortamı toplam puanı arasında negatif yönde orta düzeyde ilişki (r=-.393) olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre kurum içi etkin iletişim örgütsel sinizmin anlamlı bir yordayıcısıdır. Kurum içi etkin iletişim ortamı örgütsel sinizmdeki varyansın yüzde 15'ini açıklamaktadır. Kurum içi etkin iletişim ortamının örgütsel sinizmi etkilediği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İletişim, Kurum İçi İletişim, Örgütsel Sinizm, Öğretmen Görüşleri | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the relationship between organizational cynicism and the effective intra-organizational communication environment. Research model is a relational screening model. The sample of the study consisted of 375 teachers who carried out educational activities in public schools in Tekirdağ in the 2017-2018 academic year.In the study, personal information form, three dimensional Organizational Cynicism Scale and Effective Intra-Organizational Activity scale were used as data collection tool.Data were analyzed by statistical package program and frequency, percentage, mean, standard deviation, group comparison, and t-test were conducted in independest samples for gender variable in analyzing descriptive statistics. ONE-WAY ANOVA test was applied for age, vocational seniority, branch, experience at school and school type variables. In Anova tests, the Bonferroni test was applied as post hoc test because the group numbers were different. Pearson correlation test was exploited to determine the relationship between the variables. Simple linear regression analysis was conducted to determine the predictive power of effective intra-organizational in organizational cynicism. In the study, the fact that p value was below 0.05 was considered significant. In the study, it was found that the effective intra-organizational communication levels did not show a statistically meaningful difference in terms of gender, age, professional seniority, branch, school working time, school type variables. It was concluded that teachers organizational cynicism levels differed statistically from gender, age, professional experience, branch, school working time, school type variables. In the study, it was determined that there was a negative correlation between total score of organizational cynicism and total effective intra-organizational communication environment total score (r = -. 393). Effective intra-organizational communıcatıon is a meaningful predictor of organizational cynicism, according to the results of the research. Effectıve intra-organizational communication is a meaningful predictor of organizational cynicism, according to the results of the research. Effectıve ıntra-organızatıonal communıcatıon explains 15 percent of the variance in organizational cynicism. It was found that the effectıve ıntra-organızatıonal communıcatıon environment affects organizational cynicism.Key Words: Communication, Effective Intra-Organizational Communication, Cynicism, Organizational Cynicism, Teacher Opinions | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kurum içi etkin iletişim ortamı ile örgütsel sinizm arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between organizational cynicism and effective intra-organizational communication | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-02 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Communication techniques | |
dc.subject.ytm | Organizational communication | |
dc.subject.ytm | Organizational cynicism | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.identifier.yokid | 10235499 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 537929 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı | |