Show simple item record

dc.contributor.advisorAkınoğlu, Orhan
dc.contributor.authorAkman, Tülay
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:42Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:42Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631111
dc.description.abstractBir milleti oluşturan en temel öğe birey, bireyleri şekillendiren en temel varlıklardan biride hiç şüphesiz öğretmenlerdir. Öğretmenlerin bu misyonlarını yerine getirebilmesi ve toplumların yapı taşı olan çocuklarımızın en iyi şekilde yetiştirilebilmeleri için gerekli olan çalışma ortamlarının sağlanması, motivasyonlarının yüksek tutulması gerekmektedir. Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeyleri ile mesleki doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında İstanbul İli Ataşehir ilçesi sınırları içerisinde yer alan toplam 76 resmi eğitim kurumunda görevli öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma ölçeği, araştırma örneklemine alınan 8 resmi anaokulu, 22 resmi ilkokul, 21 resmi ortaokul, 19 resmi ortaöğretim kurumu ve 6 resmi özel eğitim kurumunda görev yapan öğretmelere uygulanmıştır. Bu araştırmanın örneklemine random tekniği ile seçilen 17 resmi anaokulu öğretmeni, 77 resmi ilkokul öğretmeni, 160 resmi ortaokul öğretmeni, 94 resmi lise öğretmeni ile 12 resmi özel eğitim öğretmeni olmak üzere toplam 360 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada tükenmişlik ölçeği ile mesleki doyum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma neticesinde elde edilen verilerin değerlendirilmesinde, yüzdelik hesaplamalar ( % ), frekans dağılımı ( n), ki-kare ( chi-square ) testi, korelasyon analizi ve ortalama (p) kullanılmıştır.Araştırma neticesinde elde edilen bulgular, öğretmenlerin mesleki doyum düzeylerini belirleyecek ve mesleki tükenmişlik düzeylerini engelleyecek faktörlerin neler olduğundan yola çıkarak atılması gereken adımların belirlenmesinin öğretmen performansını arttırmada gerekli olduğu görülmektedir. Anahtar kelimeler: Mesleki tükenmişlik, mesleki doyum, öğretmenler
dc.description.abstractOne of the most basic element forming a nation is the individual and the most basic beings that shape the individuals are undoubtedly teachers. In order for teachers to fulfill these missions and to train in the best possible way our children whom are the building blocks of societies, it is necessary to ensure required working environments and their motivation must be kept high. In this study, it is aimed to investigate the relationship between Professional burnout and satisfaction levels of teachers working in official schools affiliated to the Ministry of National Education. The universe of the study consists of teachers who are working in 76 official education institutions located in the district of Atasehir in the province of Istanbul in 2016-2017 education year. The research questionnaire was applied to teachers working in 8 official kindergartens, 22 official primary schools, 21 official secondary schools, 19 official high schools and 6 official private education institutions which are taken into the research sample. There are totally 360 teachers selected to research sample by random technique including 17 official kindergarten teachers, 77 official primary school teachers, 160 official secondary schools teachers, 94 official high school teachers and 12 official private education teachers. The burnout scale questionnaire and the professional satisfaction questionnaire were used in the study. Percentage calculations (%), frequency distribution (n), chi-square test, correlation analysis and average (p) were used to evaluate the data obtainned as a result of the study. Findings obtained from research Show that it is necessary for improving teachers performance to determine the steps which should be based on what are factors that determine the professional satisfaction levels of teachersand that will prevent professional burnout levels.Key words: Professional burnout, Professional satisfaction, teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeyleri ve mesleki doyumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of occupational depletion levels and occupational satisfacti̇on of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-30
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmVocational stress
dc.identifier.yokid10240419
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538373
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess