Öğretmen adaylarının öznel iyi oluş psikolojik sağlamlılık ve yaşam kalitesi arasındaki yordayıcı ilişkiler
dc.contributor.advisor | Dilmaç, Bülent | |
dc.contributor.author | Uzun, Üzgü | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:32:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:32:41Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631105 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma öğretmen adaylarının öznel iyi oluş düzeyleri ile psikolojik sağlamlılık ve yaşam kalitesi arasındaki yordayıcı ilişkileri incelemek için yapılmıştır. Çalışmada nicel araştırma paradigmasına sahip bu çalışmada, öğretmen adaylarının öznel iyi oluş, psikolojik sağlamlık ve yaşama kalitesi arasındaki ilişkilerin belirlenmesi ve bu değişkenler arasındaki bağların yapısal eşitlik modeli tarafından sınanması amaçlanmıştır. Bu nedenle çalışmada, genel tarama modelinin bir alt türü olan ilişkisel tarama modeli uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilinde yaşayan yaşları 18 ile 50 yaş ve üstü oluşan, 200'ü kadın, 200'ü erkek veli bireylerden oluşmaktadır.Yapılan çalışmada öğretmen adaylarının öznel iyi oluşları ile psikolojik sağlamlık arasındaki ilişki incelenmiş ve aralarında olumlu yönde doğrusal bir ilişki belirlenmiştir. Ayrıca çalışmada yaşam kalitesi ile öznel iyi oluş arasındaki ilişki de incelenmiştir. Öğretmen adaylarının öznel iyi oluş ve yaşam kalitesi arasındaki ilişkilerin olumlu yönde doğrusal bir ilişki olduğu dikkat çekmektedir. Çalışmada yaşam kalitesini ile psikolojik sağlamlık arasındaki ilişki de incelenmiştir. Öğretmen adaylarının psikolojik sağlamlık ve yaşam kalitesi arasındaki ilişkilerin olumlu yönde doğrusal bir ilişki görülmektedir. Dolayısıyla öznel iyi oluş ve psikolojik sağlamlık ile yaşam kalitesi birbirini etkileyen unsurlar olarak dikkat çekmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to investigate the relationship between subjective well-being levels of teacher candidates and psychological stability and quality of life. In this study, which has a quantitative research paradigm, the aim of this study is to determine the relationships between preservice teachers' subjective well-being, psychological robustness and quality of life and to test the relationships between these variables by structural equation modeling. For this reason, relational screening model which is a sub-type of general screening model was applied in the study. The study group of the study consists of 200 female and 200 male parents whose ages are between 18 and 50 years and older.In this study, the relationship between pre-service teachers' subjective well-being and psychological robustness was examined and a positive linear relationship was determined between them. In addition, the relationship between quality of life and subjective well-being was also investigated. The relationship between subjective well-being of teachers and quality of life is a positive linear relationship. In this study, the relationship between quality of life and psychological stability was also examined. The relationship between the psychological strength and quality of life of prospective teachers is positively linear. Therefore, subjective well-being and psychological stability and quality of life are the factors that affect each other. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının öznel iyi oluş psikolojik sağlamlılık ve yaşam kalitesi arasındaki yordayıcı ilişkiler | |
dc.title.alternative | Prospective relationships between teacher candidates subjective well-being psychologi̇cal robustness and quality of li̇fe | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-21 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10267558 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 580428 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |