Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Süleyman
dc.contributor.authorSolmaztürk, İlknur
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:40Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631101
dc.description.abstractÖğretmenlerin örgütsel destek algısı düzeylerinin belirlenerek bu düzeylerin birtakım demografik değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.Alan araştırması 2018 yılında İstanbul' un Küçükçekmece ilçesinde bulunanokullardaki 348 öğretmenin katılımı ile yapılmıştır.Örgütsel Destek Algısı düzeylerini belirlemek için Eisenberger' in orijinal soruformundan yararlanılmış, demografik özelliklerin ölçülmesinde yaş, cinsiyet, medenidurum vb. ifadeler kullanılmıştır. Ölçüm aracının güvenilirlik ve geçerlilik analizlerigerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda 66 kişilik bir pilot çalışma yapılmıştır. Hem pilotçalışma hem de ana çalışma verilerine faktör analizi uygulanmıştır. Soru formundanelde dilen verilerin aritmetik ortalamaları hesaplanmıştır. Gruplar arasında anlamlıdüzeyde fark olup olmadığını saptamak amacı ile parametrik olmayan testlerden(Mann Whitney-U, Kruskal Wallis) faydalanılmıştır.Bulgulara göre öğretmenlerin sınıf mevcutlarına göre ve stajyerlerinin bulunmadurumuna göre örgütsel destek algılarının farklılaştığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractTeachers' perceived organizational support levels were measured and examinedwhether these levels differ in terms of some demographic variables The fieldresearch was carried out at the schools in Küçükçekmece district of Istanbul in 2018with participation of 348 teachers.Eisenberger's original questionnaire's short form were used to determine levels ofPerceived Organizational Support. Age, gender, marital status, etc. expressions wereused to observe the demographic characteristics,The reliability and validity analyzes of the measurement tool were performed. In thiscontext, a pilot study was conducted on 66 persons. Factor analysis was applied toboth pilot study and main study data. The arithmetic averages of the data obtainedfrom the questionnaire were calculated. Non-parametric tests (Mann Whitney-U,Kruskal Wallis) were used to determine if there was a significant difference betweenthe groups.As a result of the analyzes, there were significant differences between perceivedorganizational support levels of the teachers in terms of classroom size, and in caseof having an intern.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin örgütsel destek algılarının demografik özelliklere göre incelenmesi: Küçükçekmece ilçesi örneği
dc.title.alternativeExamining perceived organizational support of teachers in scope of demographic characteristics: The case of Küçükçekmece district
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-23
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmOrganizational support
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.subject.ytmİstanbul-Küçükçekmece
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10262093
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553483
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess