Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, Besra
dc.contributor.authorKökcü, Hamza
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:37Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:37Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631085
dc.description.abstractBu çalışma, üniversite öğrencilerinde aile içi dini aktiviteler, dini tutum ve yaşam doyumu arasındaki ilişkiyi incelenmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma örneklemini, seçkisiz örneklem yöntemi ile 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesinde çeşitli fakültelerde eğitim gören 522 öğrenci (297 Kadın, 225 Erkek) oluşturmaktadır. Verilerin analizinde SPSS Windows 25 programından yararlanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçekler arasındaki ilişkileri belirlemek için `Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi`, bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkeni yordama düzeyini ortaya koymak amacıyla `Çoklu Regresyon Analizi` kullanılmıştır. Bununla birlikte araştırmada kullanılan ölçeklerden elde edilen puanların iki grup ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığını bulmak için `İlişkisiz T Testi` ikiden fazla değişkenin ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığını bulmak içinde tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Elde edilen analiz bulgularına göre; aile içi dini aktivite ölçeğinin önem ve sıklık boyutu ile dini tutum ölçeğinin biliş, duygu, davranış ve ilişki alt boyutları toplam puanları bireylerin yaşam doyumunu pozitif ve istatiksel olarak anlamlı bir şekilde yordamaktadır. Bireylerin yaşam doyumu ile dini tutumları cinsiyete göre anlamlı farklılıklar göstermekte; yaş ve sınıf düzeyi değişkenine göne anlamlı farklılıklar göstermemektedir. Yaşam doyumu bireylerin algıladıkları ekonomik durumlarına göre anlamlı farklılıklar göstermektedir. Fakat bireylerin algıladıkları ekonomik durumları aile içi dini aktivite ve dini tutum yönünden farklılık oluşturmamaktadır. Son olarak aile içi dini aktivite, dini tutum ve yaşam doyumu, bireylerin anne baba tutumlarını algılamalarına göre anlamlı farklılaşmaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze the relationship at university students of family religious activities, religious attitude and satisfaction with life. The sample of the study was composed of 522 (297 Female, 225 Male) students chosen randomly from different departments of Istanbul Sabahattin Zaim University at 2018-2019 academic year. In the analysis of the data, by the help of SPSS Windows 25 softwares. To reveal the relationship between the scales used in the research `Pearson Moment Product Correlation Analysis`, in order to determine the predictive level of dependent variables of independent variables `Multiple Regression Analysis` tests were used. However the scores obtained from the scales used in the research were significant in the difference between the two groups means `İndepented Samples T`, and the significance of the difference between the means of more than two variables One way variance for analysis `One Way Anova` tests were used. According to the results obtained analysis; there is a positive and statistically significant relationship betweenthe importance and frequency of family religious activity scale with total scores of cognitive, emotion, behavior and relationship sub-dimensions of religious attitude scalelife satisfaction of individuals. Individuals' life satisfaction and religious attitudes show statistically significant differences according to gender; does not show significant differences according to age and grade level variable. Life satisfaction shows significant differences according to the economic conditions perceived by individuals. However individuals' perceived economic status does not differ in terms of family religious activity and religious attitude. Finally of family religious activities,religious attitude and satisfaction with life, Individuals' attitudes differ significantly according to their perceptions of parents.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde aile içi dini aktiviteler dini tutum ve yaşam doyumu arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between of family religious activities religious attitude and satisfaction with life university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-23
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmReligious conducts
dc.subject.ytmReligious life
dc.subject.ytmReligious tendencies
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.subject.ytmReligious faith
dc.subject.ytmReligious psychology
dc.identifier.yokid10268098
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553491
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess