Ergenlerde kimlik algısı ve dini başa çıkma yolları arasındaki ilişkin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kulaksızoğlu, Adnan | |
dc.contributor.author | Erdoğmuş, Fatma Nur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:32:37Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:32:37Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631083 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; ergenlerde kimlik algısı ile dini başa çıkma arasındaki ilişkinin ortaya konulmasıdır. Bu çerçevede ergenlerin dini başa çıkma biçimleri cinsiyet, yaş durumu, gelir durumu çerçevesinde ortaya konulmaya çalışılmıştır.İlişkisel tarama modeline göre tasarlanan araştırma İstanbul, Küçükçekmece ilçesinde İmam Hatip Lisesi, Meslek Lisesi ve Anadolu liselerinde okuyan toplam 600 lise öğrencisinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Veri toplama aracı olarak, kişisel veri çizelgesi, dinî başa çıkma ölçeği, kimlik ölçeği kullanılmıştır. Veriler, bağımsız gruplar t-test analizi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve çoklu korelasyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir.Elde edilen bulgular, dini başa çıkmanın alt boyutları ile kimlik algısının tüm alt boyutları ve geneli ile olan ilişkinin istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü olduğunu göstermektedir. Ayrıca, t-test ve ANOVA analiz sonuçları, dini başa çıkma biçiminin ergenlerin okul türü ve gelir düzeyleri açısından anlamlı bir şekilde farklılaştığını; kimlik algısının ise ergenlerin cinsiyet, sınıf, okul türü ve gelir düzeyleri açısından anlamlı bir şekilde farklılaştığını ortaya koymuştur. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is; the relationship between the perception of identity of adolescents and religious coping. In this context, adolescents' religious coping styles were tried to be revealed within the framework of gender, age and educational status.The research, which was designed according to the relational survey model, was conducted with the participation of 600 high school students studying in İmam Hatip High School, Vocational High School and Anatolian High Schools in Küçükçekmece. Personal data table, religious coping scale and identity scale were used as data collection tools. Data were analyzed using independent groups t-test analysis, one-way analysis of variance (ANOVA) and multiple correlation analysis.The results pointed out that the relationships between sub-dimensions of religious coping and all sub-dimensions of and overall perception of identity was statistically significant and positive. Furthermore, t-test and ANOVA analyses showed that religious coping styles significantly differed in terms of school type and income level of adolescents; and the perception of identity significantly differed in terms of gender, class, school type and income levels of adolescents. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ergenlerde kimlik algısı ve dini başa çıkma yolları arasındaki ilişkin incelenmesi | |
dc.title.alternative | A research on adolescents' relati̇onshi̇p between the percepti̇on of identi̇ty and reli̇gi̇ous copi̇ng | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-02 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.subject.ytm | Identity perception | |
dc.subject.ytm | Coping | |
dc.subject.ytm | Religious coping | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.identifier.yokid | 10270008 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 557246 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı |