dc.contributor.advisor | Ümmet, Durmuş | |
dc.contributor.author | Savaş, Osman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:32:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:32:35Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631075 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin ahlaki olgunluk, sosyal iyi oluş ve psikolojik iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Türkiye geneli üniversitelerde öğrenim gören 453 katılımcı oluşturmuştur. Yapılan araştırmanın verileri ''Ahlaki olgunluk ölçeği'', ''Sosyal iyi oluş ölçeği'', ''Psikolojik iyi oluş ölçeği'' ve ''Kişisel bilgi formu'' ile elde edilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları ile elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS-21 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizi için, tanımlayıcı istatistiklerden olan yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca değişkenler arasındaki ilişkileri görebilmek amacıyla Pearson Korelasyon Katsayısı hesaplanmıştır. Ayrıca öğrencilerin ahlaki olgunluklarının psikolojik iyi oluş ve sosyal iyi oluşlarını yordayıp yordamadığını belirlemek için Basit Doğrusal Regresyon Tekniği Kullanılmıştır. Son olarak öğrencilerin ahlaki olgunluk, psikolojik iyi oluş ve sosyal iyi oluşlarının bazı demografik değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için parametrik ve non-parametrik fark testleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları incelendiğinde öğrencilerin ahlaki olgunlukları ile hem psikolojik iyi oluşları hem de sosyal iyi oluşları arasında pozitif yönde tutarlı ilintiler olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin ahlaki olgunluk puanlarının hem psikolojik iyi oluş hem de sosyal iyi oluşlarını anlamlı şekilde yordadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Fark testleri incelendiğinde ise; öğrencilerin ahlaki olgunluk, psikolojik iyi oluş ve sosyal iyi oluşlarının cinsiyetlerine, gelir düzeylerine ve yaşadıkları yere göre anlamlı şekilde değiştiği ancak yaşlarına, yaşamın çoğunu geçirdikleri yere ve doğup büyüdükleri coğrafi bölgeye göre değişmediği bulunmuştur. Elde edilen bulgular alan yazını ve başka araştırma sonuçlarına göre tartışılmış ve bu bulgulara göre bazı öneriler getirilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this research, the relations between moral maturity, social well-being and psychological well-being levels of the university students are investigated. The study group of the research consists of 453 participants who are studying in Universities in Turkey in 2018-2019 education year. The data of research done are acquired with `Moral Maturity Scale`, `Social well-being scale`, `Psychological well-being scale` and `Personal information form`. To analyze the data acquired via data collection tools, the SPSS-21 package program is used in the research. To analyze the data, descriptive statistics which are; percentage, frequency, average, and standard deviation values are calculated. Besides, in order to see the relationships between the variables, the Pearson Correlation Coefficient is calculated. Moreover, to determine whether students' moral maturity predicted their psychological well-being and social well-being, Simple Linear Regression Technique is used. Lastly, to determine whether to differentiate students' moral maturity, psychological well-being and social well-being according to some demographic variables, parametric and non-parametric difference tests are used. When the findings of the research are investigated, it is determined that there are positively meaningful relations between students' moral maturity and both psychological well-being and social well-being. In addition, it is discovered that students' moral maturity scores predicted their psychological well-being and social well-being in a meaningful way. When the difference tests are examined, it is discovered that; students' moral maturity, psychological well-being, and social well-being changed significantly according to their gender, level of income and place of residence, but did not change according to their ages, where they spend most of their lives and geographic region where they born and grew up. Acquired findings are discussed according to the body of literature and other research results and according to these findings, some proposals are brought forward. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinde ahlaki olgunluk, sosyal iyi oluş ve psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkilerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of relations between moral maturity, social well-being and psychological well-being of üniverssity students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-23 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Maturity | |
dc.subject.ytm | Moral maturity | |
dc.subject.ytm | Social well being | |
dc.subject.ytm | Psychological well being | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.identifier.yokid | 10266509 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 553489 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı | |