Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgenel, Mustafa
dc.contributor.authorBalli, Asuman
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:35Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:35Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631074
dc.description.abstractOkullardaki örgüt kültürünün öğretmenlerin yaratıcı düşünme eğilimlerine etkisinin belirlenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu bağlamda amacın gerçekleştirilebilmesi için nicel araştırma yöntemlerinden olan ilişkisel tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2018-1019 öğretim yılında İstanbul ilinde bulunan Eyüp, Fatih, Üsküdar, Ümraniye ve Gaziosmanpaşa ilçelerindeki basit rastlantısal örnekleme yoluyla seçilen farklı kademelerdeki okullarda görev yapan 384 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan ölçekler Terzi (2005) tarafından geliştirilmiş `Okul Kültürü Ölçeği` , Özgenel ve Çetin (2017) tarafından geliştirilmiş `Marmara Yaratıcı Düşünme Eğilimleri Ölçeği` olmak üzere iki ölçek uygulanmıştır. Veriler t-testi, anova, korelâsyon, basit regresyon, çoklu regresyon analiz teknikleri yardımıyla çözümlenmiştir. Analiz sonuçlarında Okul Kültürü Ölçeğinde bulunan destek kültürü, başarı kültürü, görev kültürü alt boyutları ile öğretmenlerin yaratıcı düşünce eğilimleri arasında anlamlı pozitif yönde orta düzey bir ilişki olduğu, bürokrasi kültürü ile pozitif yönde ve düşük düzeyde bir ilişki olduğu görülmüştür
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the influence of the school culture on school teachers' dispositions to creative thinking. In this context, relational model, which is a quantitative research method, has been preferred in order to realize the aim. Research sample is consisted of 384 teachers working in different school grades and selected by simple random sampling in the districts of İstanbul, Eyüp, Fatih, Üsküdar, Ümraniye and Gaziosmanpaşa during the 2018-2019 school year. Two scales used in the research were `School Culture Scale` developed by Terzi and `Marmara Creative Thinking Dispositions Scale` developed by Özgenel and Çetin. The data were analyzed with the help of t-test, anova, correlation, simple regression and multiple regression analysis techniques. As the result of the analyzes, it is seen that there is positive and moderate level relation between support culture sub-dimension, success culture sub-dimension and task culture sub-dimension that are found in school culture scale and teachers' creative thinking dispositions, and with the bureaucracy culture sub-dimension the relation is seen positive and low level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖrgüt kültürünün öğretmenlerin yaratıcı düşünme eğilimlerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of organizational culture on creative thinking disposition of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-25
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational culture
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCreative thinking
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmRegression analysis
dc.identifier.yokid10261858
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid556240
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess