Show simple item record

dc.contributor.advisorErdogdu, Mustafa Yüksel
dc.contributor.authorYildirim, İnci
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:34Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:34Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631073
dc.description.abstractÖZETAKADEMİK KONTROL ODAĞI VE OKULA İLİŞKİN TUTUM İLE ÖĞRENMEYE DÖNÜK TUTUM ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİİnci YILDIRIMYüksek Lisans Tezi, Psikolojik Danışmanlık ve RehberlikTez Danışmanı: Doç. Dr. M. Yüksel ERDOĞDUHaziran 2019, 125 Sayfa Öğrencilerin okul başarısını etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bunlardan birisi de Akademik kontrol Odağıdır ve Akademik kontrol Odağı, insanların akademik çalışmalarındaki sınav hazırlığı, ödev yapma, proje hazırlama ve hazırladıkları projeyi sunma gibi görev ve sorumluluklarını nasıl algıladıklarına bağlı olarak okula ve öğrenmeye yönelik tutumları üzerinde rol oynamaktadır. Araştırmanın amacı Akademik kontrol Odağının tahmin edilmesinde okul ve öğrenmeye dönük tutum arasındaki etkinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini 2017–2018 eğitim ve öğretim yılında İstanbul İli Küçükçekmece İlçesinde eğitim gören lise öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2017–2018 eğitim ve öğretim yılında İstanbul İli Küçükçekmece İlçesinde eğitim gören 350 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada kişisel bilgi formu, okula ilişkin tutum ölçeği, öğrenmeye dönük tutum ölçeği ve Akademik kontrol odağı ölçeği kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; öğrencilerde okula karşı güven, sevgi, değer ve uyum hep birlikte yer aldığında öğrencilerin okula ilişkin tutumlarında da artış görülmektedir. Lise öğrencilerinin cinsiyetlerine göre içsel kontrol odağında anlamlı bir fark bulunmuştur. İçsel kontrol odağı erkeklerde kızlara göre daha yüksektir. Lise öğrencilerinin cinsiyetlerine göre dışsal kontrol odağında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Lise öğrencilerinin anne eğitim düzeyi ile içsel kontrol odakları arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. İçsel kontrol en yüksek annesi yüksek lisans/doktora mezunu olanlarda iken en düşük annesi okuryazar olanlardadır. Lise öğrencilerinin anne eğitim düzeyi ile dışsal kontrol alt ölçeği arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Lise öğrencilerinin anne baba tutumları ile içsel kontrol alt ölçekleri arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. İçsel kontrol odağı, anne babasının ilgisiz davrandığını düşünen öğrencilerde yüksek iken en düşük anne babasının otoriter davrandığını düşünen öğrencilerdedir. Lise öğrencilerinin anne baba tutumlarıyla dışsal kontrol alt ölçeği arasındaki ilişki incelendiğinde anlamlı bir farklılık olmadığı rapor edilmiştir. Akademik kontrol odağı ve okula ilişkin tutum alt ölçeği olan güven, sevgi, değer ve uyum arasında anlamlı ilişkiler göstermektedir. Uyum ve güven düzeylerinin Akademik kontrol odağı üzerinde önemli bir yordayıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Akademik kontrol odağı uyum düzeyleri daha çok etkilenmektedir. İçsel kontrol ile öğrenmeye ilişkin tutum pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. İçsel kontrol artarken öğrenmeye ilişkin tutum artmaktadır. Anahtar Kelimeler: Akademik kontrol Odağı, öğrenmeye dönük tutum, okula ilişkin tutum.
dc.description.abstractABSTRACTINVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN ACADEMIC CONTROL FOCUS AND SCHOOL ATTITUDEİnci YILDIRIMM. Sc. Thesis, Psychological Education and CounselingSupervisor: Doç. Dr. M. Yüksel ERDOĞDUJune, 2019 125 PagesThere are many factors affecting students' school success. One of them is the Academic Focal Point and the Academic Focal Point plays a role in the attitudes of people towards school and learning depending on how they perceive their duties and responsibilities such as exam preparation in their academic studies, doing homework, preparing projects and presenting the project they prepare.The aim of the study was to investigate the effect between school and attitude towards learning in predicting the focus of academic control. The population of the study consists of high school students studying in Küçükçekmece District of İstanbul in 2017-2018 academic year. The sample of the study consists of 350 high school students studying in Küçükçekmece District of Istanbul Province in the 2017-2018 academic year.Personal information form, school attitude scale, learning attitude scale and academic locus of control scale were used in the study.According to the findings; When students 'trust, love, value and harmony take place together, there is also an increase in students' attitudes towards school. A significant difference was found in the internal locus of control according to the gender of high school students. Internal locus of control is higher in boys than in girls. There was no significant difference in the external locus of control according to the gender of high school students. There was a significant difference between high school students' mother education level and internal control focus. The highest mothers with internal control were those with a master's / doctorate degree while the lowest mothers with literacy. It was observed that there was no significant difference between the mother education level of the high school students and the external control subscale. There was a significant difference between high school students' parental attitudes and internal control subscales. Internal locus of control is high in students who think that their parents behave irrelevant, while the lowest is in students who think that their parents are authoritarian. When the relationship between parental attitudes and external control subscale of high school students was examined, no significant difference was reported. It shows significant relationships between academic locus of control and school attitude subscale: trust, love, value and harmony. It was concluded that compliance and confidence levels are an important predictor of academic control. Academic control locus adaptation levels are more affected. There was a positive correlation between internal control and learning attitude. As internal control increases, attitude towards learning increases.Key Words: Academic locus of control, attitude towards learning, attitude towards school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAkademik kontrol odağı ve okula ilişkin tutum ile öğrenmeye dönük tutum arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between academic control focus and school attitude
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-18
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10271751
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid574065
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess