Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, Besra
dc.contributor.authorÇelik, Emel
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:33Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:33Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631067
dc.description.abstractDemokrasinin ne anlama geldiğinin bilinmesi bugün son derece önemlidir. Ancak tanımı konusunda henüz bir görüş birliği sağlanamamıştır. Demokrasinin, çoğulculuğu ve farklılaşmayı esas alan yapısı dikkate alındığında tam bir birlikteliğin sağlanamaması normal karşılanabilir. Demokrasiler düşüncelerdeki farklılaşmayı birdengesizlik değil; aksine zenginlik olarak kabul etmektedir. Eğitim sisteminin başarısı yönetici ve öğretmenin verimli çalışabileceği bir ortama bağlıdır. Okul yöneticisi ise bu ortamı sağlayacak en üst, yetkili kişidir. Okulun misyonunu, vizyonunu ve amaçlarını öğretmenleri ile birlikte belirleyip gerçekleştirecek, çalışmalara yön verecek okul yöneticileridir. Okul yöneticisin öğretmenlerine karşı demokratik tutum ve davranışları öğretmenlerin çalışma verimini arttırmaktadır. Verimli bir çalışma ortamı için ise demokratik tutum ve davranış sergileyen okul yöneticileri olmalıdır. Yine öğretmenlerin işlerini daha iyi yapabilmeleri için ise öğretmenlerin de yönetimde söz sahibi olabileceği demokratik bir ortama bağlıdır. Yöneticilerin bu kurumlarda çalışan öğretmenlerin cinsiyete, yaşa, medeni durumuna, öğrenim düzeyine, mesleki kıdeme göre, yöneticilik deneyimine ve okul türüne göre tutum ve davranışlarının değişip değişmediğini belirlemek amacıyla meslek lisesi öğretmenleri ile Anadolu lisesi öğretmenleri bu farklılıkları nasıl algıladıklarını belirlemek amacıyla bu çalışmanın yapılmasına karar verilmiştirBu çalışma 2017/2018 eğitim öğretim yılı İstanbul ili Küçükçekmece İlçesinde bulunan Mesleki ve Teknik Anadolu liselerinde ve Anadolu liselerinde görev yapan görev yapan öğretmenlere uygulanmışıtr. Mesleki ve Teknik Anadolu liselerinden 175 ve Anadolu liselerinden 175 öğretmen olmak üzere toplamda 350 öğretmenin görüşleri alınarak okul müdürlerinin sergiledikleri demokratik tutum ve davranışlar değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractIt is extremely important to know what democracy means. However, no consensus has yet been reached on its definition. Considering the structure of democracy based on pluralism and differentiation, it can be assumed that a complete unity cannot be achieved. Democracies are not an imbalance in the differentiation of thoughts; on the contrary it considers wealth. The success of the education system depends on the environment in which the manager and the teachers can work efficiently. The school administrator is the highest authorized person to provide this environment. It is the school administrators, who will determine and realize the mission, vision and goals of the schoool together with their teachers and will direct the studies. The democratic attitudes and behaviors of the school administrator toward the teachers increase the working efficiency of the teachers. For an efficient working environment, there should be school administrators who display democratic attitudes and behaviors. Again, in order for teachers to do their jobs better, it depends on a democratic environment in which teachers can have a say in the administration. In order to determine whether the attitudes and behaviors of theteachers working in these institutions have changed according to gender, age, marital status, education level, seniority, management experience and type of school, it has been decided to conduct this study in order to determine how high school teachers and Anatolian high school teachers perceive these differences. This study was applied to the teachers working in Vocational and Technical Anatolian High Schools and Anatolian High Schools in Küçükçekmece District of Istanbul Province in the 2017/2018 academic year.A total of 350 teachers, 175 from Vocational and Technical Anatolian High Schools and 175 from Anatolian High Schools, were interviewed and their democratic attitudes and behaviors were evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMesleki ve teknik anadolu liseleri ile anadolu liselerinde görev yapan okul müdürlerinin öğretmenler tarafından algılanan demokratik tutum ve davranışlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of the democratic attitude and behavior of perception of teachers at vocational and technical anatolian high schools and anatolian high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmSchool administrators perception
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmAnatolian vocation high schools
dc.subject.ytmAnatolia high schools
dc.subject.ytmTechnical high schools
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmDemocratic attitude
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmManagerial competencies
dc.identifier.yokid10271382
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid557250
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess