Mesleki ve teknik anadolu liseleri ile anadolu liselerinde görev yapan okul müdürlerinin öğretmenler tarafından algılanan demokratik tutum ve davranışlarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Taş, Besra | |
dc.contributor.author | Çelik, Emel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:32:33Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:32:33Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631067 | |
dc.description.abstract | Demokrasinin ne anlama geldiğinin bilinmesi bugün son derece önemlidir. Ancak tanımı konusunda henüz bir görüş birliği sağlanamamıştır. Demokrasinin, çoğulculuğu ve farklılaşmayı esas alan yapısı dikkate alındığında tam bir birlikteliğin sağlanamaması normal karşılanabilir. Demokrasiler düşüncelerdeki farklılaşmayı birdengesizlik değil; aksine zenginlik olarak kabul etmektedir. Eğitim sisteminin başarısı yönetici ve öğretmenin verimli çalışabileceği bir ortama bağlıdır. Okul yöneticisi ise bu ortamı sağlayacak en üst, yetkili kişidir. Okulun misyonunu, vizyonunu ve amaçlarını öğretmenleri ile birlikte belirleyip gerçekleştirecek, çalışmalara yön verecek okul yöneticileridir. Okul yöneticisin öğretmenlerine karşı demokratik tutum ve davranışları öğretmenlerin çalışma verimini arttırmaktadır. Verimli bir çalışma ortamı için ise demokratik tutum ve davranış sergileyen okul yöneticileri olmalıdır. Yine öğretmenlerin işlerini daha iyi yapabilmeleri için ise öğretmenlerin de yönetimde söz sahibi olabileceği demokratik bir ortama bağlıdır. Yöneticilerin bu kurumlarda çalışan öğretmenlerin cinsiyete, yaşa, medeni durumuna, öğrenim düzeyine, mesleki kıdeme göre, yöneticilik deneyimine ve okul türüne göre tutum ve davranışlarının değişip değişmediğini belirlemek amacıyla meslek lisesi öğretmenleri ile Anadolu lisesi öğretmenleri bu farklılıkları nasıl algıladıklarını belirlemek amacıyla bu çalışmanın yapılmasına karar verilmiştirBu çalışma 2017/2018 eğitim öğretim yılı İstanbul ili Küçükçekmece İlçesinde bulunan Mesleki ve Teknik Anadolu liselerinde ve Anadolu liselerinde görev yapan görev yapan öğretmenlere uygulanmışıtr. Mesleki ve Teknik Anadolu liselerinden 175 ve Anadolu liselerinden 175 öğretmen olmak üzere toplamda 350 öğretmenin görüşleri alınarak okul müdürlerinin sergiledikleri demokratik tutum ve davranışlar değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | It is extremely important to know what democracy means. However, no consensus has yet been reached on its definition. Considering the structure of democracy based on pluralism and differentiation, it can be assumed that a complete unity cannot be achieved. Democracies are not an imbalance in the differentiation of thoughts; on the contrary it considers wealth. The success of the education system depends on the environment in which the manager and the teachers can work efficiently. The school administrator is the highest authorized person to provide this environment. It is the school administrators, who will determine and realize the mission, vision and goals of the schoool together with their teachers and will direct the studies. The democratic attitudes and behaviors of the school administrator toward the teachers increase the working efficiency of the teachers. For an efficient working environment, there should be school administrators who display democratic attitudes and behaviors. Again, in order for teachers to do their jobs better, it depends on a democratic environment in which teachers can have a say in the administration. In order to determine whether the attitudes and behaviors of theteachers working in these institutions have changed according to gender, age, marital status, education level, seniority, management experience and type of school, it has been decided to conduct this study in order to determine how high school teachers and Anatolian high school teachers perceive these differences. This study was applied to the teachers working in Vocational and Technical Anatolian High Schools and Anatolian High Schools in Küçükçekmece District of Istanbul Province in the 2017/2018 academic year.A total of 350 teachers, 175 from Vocational and Technical Anatolian High Schools and 175 from Anatolian High Schools, were interviewed and their democratic attitudes and behaviors were evaluated. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mesleki ve teknik anadolu liseleri ile anadolu liselerinde görev yapan okul müdürlerinin öğretmenler tarafından algılanan demokratik tutum ve davranışlarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of the democratic attitude and behavior of perception of teachers at vocational and technical anatolian high schools and anatolian high schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-02 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.subject.ytm | School administrators perception | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Anatolian vocation high schools | |
dc.subject.ytm | Anatolia high schools | |
dc.subject.ytm | Technical high schools | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Democratic attitude | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Managerial competencies | |
dc.identifier.yokid | 10271382 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 557250 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |