Show simple item record

dc.contributor.advisorAlpaydın, Yusuf
dc.contributor.authorYilmaz, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:32Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631063
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik davranışları ile örgütsel iletişim arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Bağcılar ilçesi Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Okulda farklı branşlarda görevli 406 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmaya ilişkin görüşleri belirlemek amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verileri, kişisel bilgi formu, Avolio ve Bass (1995) tarafından geliştirilen ve Çakar'ın (2002) yılında `Duygusal Zekânın Dönüşümcü Liderlik Davranışı Üzerindeki Etkisi` isimli araştırmasından Türkçe'ye uyarlanan `Dönüşümcü Liderlik Anketi` ve Demir (2014) yüksek lisans tez çalışmasında yararlandığı `Okulda Örgütsel İletişim Ölçeği` kullanılarak elde edilmiştir. Bu çalışmada istatistiksel analizler SSPS Statistic Packets For Social Sciences paket programı ile yapıldı.Öğretmenlerin demografik değişkenlerinin karşılaştırmalarında tek yönlü varyans analizi, cinsiyet gruplarının ikili grupların karşılaştırmasında bağımsız t testi, dönüşümcü liderlik anketi alt gruplarının ve `Dönüşümcü Liderlik Anketi` ile `Okulda Örgütsel İletişim Ölçeği` ilişkilerini belirlemede pearson korelasyon testi kullanılmıştır. `Dönüşümcü Liderlik Anketi` ile `Okulda Örgütsel İletişim Ölçeği` güvenilirliğini belirlemede Alfa Cronbach değerleri kullanılmıştır. Sonuçlar, anlamlılık p<0,05 düzeyinde değerlendirildi.Araştırma sonucunda; öğretmenlerin algılarına göre, okul türü ve mesleki kıdem türüne göre anlamlı farklılıklar görülmüştür. Cinsiyet, kadro türü ve mezun olduğu okul türüne göre anlamlı farklılıklar bulunmamıştır. `Okulda Örgütsel İletişim Ölçeği` toplam puan değerleri ile `Dönüşümcü Liderlik Anketi` toplam puan değerleri arasında pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı korelasyon gözlenmiştir (r=0,740 p=0,0001).
dc.description.abstractThis research aims to analyze the relationship between the transformational leadership behaviors of the principals and organizational communication according to the perceptions of teachers. The sampling of the research consists of 406 teachers working in schools in the Istanbul-Bağcılar District To determine the opinions regarding the research, correlational survey model was conducted. Research outputs were obtained through a personal information form, `Transformational Leadership Survey` adopted to Turkish from the study of Çakar in 2002, `The Impact of the Emotional Intelligence on The Transformational Leadership Behavior` , and `Organizational Communication Scale at School` which was applied in the master thesis of Deniz, completed in 2014. The statistical analysis in this study was conducted through the SSPS Statistics Packets for Social Sciences Program. Single direction variance analysis was applied for the comparison of the category of professional seniority, category of working hours at school, category of type of school which teachers work at, and category of cadre type. Independent samples test was applied for the comparison of the category of gender and category of paired groups. Pearson correlation test was also applied for the comparison of sub groups of the Transformational Leadership Survey, category of Transformational Leadership Survey, and category of Organizational Communication Scale. The reliability of the results obtained from Transformational Leadership Survey and Organizational Communication at Schools was ensured through Alfa Cronbach values. The results were evaluated on the basis of meaningfulness (p<0,05) Noteworthy differences were detected between type of school and professional seniority. Noteworthy differences were not detected between type of gender, cadre and type of the school graduated from. As a result of researches, the transformational leadership survey and the organizational communications ladder at schools makes an observed correlation between the total marks values in a positive direction and statistically significant .en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen algılarına göre okul müdürlerinindönüşümcü liderlik davranışları ile örgütsel iletişim arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of the relationship between the transformational leadership behaviours of theprincipals and organizational communication according to the perceptions of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administrators perception
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmManagement behaviours
dc.subject.ytmOrganizational communication
dc.subject.ytmTransformational leadership
dc.identifier.yokid10275021
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid557255
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess