Toplam kalite yönetimi`nin ortaöğretimde verimli uygulanamayışının sosyo-psikolojik nedenleri (İstanbul Beyoğlu örneği)
dc.contributor.advisor | Gurbetoğlu, Ali | |
dc.contributor.author | Çubuk, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:32:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:32:32Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631061 | |
dc.description.abstract | Çalışmada, Türkiye'de 'Toplam Kalite Yönetimi (TKY)'nin ortaöğretimde verimli uygulanamayışının sosyo-psikolojik nedenleri, İstanbul Beyoğlu ilçesi örneği üzerinden araştırılmaktadır. Araştırmanın amacı, TKY'nin okullarda daha verimli uygulanmasının önündeki engelleri ortaya koymaktır. Araştırmada eğitimin ana unsurlarından ve TKY'nin eğitim-öğretimdeki asıl sahiplenici ve uygulayıcı paydaşlarından biri kabul edilen öğretmenlerin görüşlerine başvurulmuştur. Beyoğlu ilçesinde bulunan 6 okulda görev yapan 72 öğretmene, 20 sorudan oluşan sorular yöneltilmiş veya `Görüşme Formları` dağıtılarak, sorulara objektif cevaplar vermeleri istenmiştir. Elde edilen bulgulara göre; okul yöneticilerinin öğretmenleri TKY çalışmalarına yeterli düzeyde dahil etmedikleri, öğretmenlerin de TKY uygulamaları konusunda yeterli donanıma (teorik/pratik) sahip olmadıkları tespit edilmiştir. Çalışmanın sonucunda; konunun MEB düzeyinde sahiplenilmesi ve idarecilerin de okulları demokratik ve katılımcı bir anlayışla yönetmesi önerilmektedir. Anahtar kelimeler: Toplam Kalite Yönetimi, Ortaöğretim, Sosyo-Psikolojik Nedenler, Verim | |
dc.description.abstract | It was investigated, researched, in the example of Beyoğlu town in Istanbul, socio-psychological causes why total quality management (TQM) in secondary education in Turkey can not be applied in the study. The aim of the research is to reveal the obstacles that TQM faces while being applied in schools. It is consulted on the opinions of teachers who are espeacially main eduacation factors and TQM's main possessive and practitioner shareholder. Questionare of 20 questions are asked to 72 teachers who works in 6 schools in Beyoğlu or interview forms are distributed to them and they are asked to answer these questions objectively. According to the findings acquired, it is determined that school heads' teachers are not adequately included in TQM works and don't have enough (theorethical/practical) complements about TQM applications. In the result of work, it is suggested the subject to be owned with the level of MEB and managers to manage schools with a democratic participating aspect.Keywords: Total quality management, secondary education, socio-phychological causes, efficiency | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Toplam kalite yönetimi`nin ortaöğretimde verimli uygulanamayışının sosyo-psikolojik nedenleri (İstanbul Beyoğlu örneği) | |
dc.title.alternative | Socio-psychological causes whytotal guality managementcan't be productively appied in secondary schools İstanbul Beyoğlu sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-23 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Total quality | |
dc.subject.ytm | Total quality management | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Productivity | |
dc.subject.ytm | Psychosocial causes | |
dc.subject.ytm | Psychosocial variables | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Beyoğlu | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10264735 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 553488 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |