Show simple item record

dc.contributor.advisorYücel, Ensari
dc.contributor.authorMbowe, Baboucarr
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:30Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631053
dc.description.abstractBu çalışma, Gambiya'daki müşterilerin banka seçiminde dinin etkisini incelemektedir. Snowball örnekleme kullanarak, 123 müşteri arasında yürütülen örneklemede ve analizin sonucunda banka çeşidi ve dini hassasiyet indeksi arasında zayıf bir korelasyon gözlenmiştir. Ayrıca, değişken sıralaması açısından din, kolaylık, uluslararası ödeme hizmetleri ve personel kalitesinin müşterilerin banka seçiminde önemli olduğu kanıtlanmıştır. Bu araştırmanın sonuçları, Gambiya'daki bankaların mobil ve internet bankacılığı gibi teknolojilere yatırım yapmalarını, uluslararası ödeme hizmetlerini ve personelinin niteliğini geliştirmelerini tavsiye etmektedir.Ana Kelimeleri: Banka seçimi, Din Hassasiyeti, Teknoloji, Gambiya
dc.description.abstractThis study examines the effect of religion on customers' bank selection in The Gambia. Using Snowball sampling, a sample of 123 customers was conducted and the result of the analysis shows a weak correlation between bank type and the index of religiosity. Furthermore, in terms of variable ranking, variables relating to Religion, Convenience, International payment services, and Staff quality proven to be vital to customers in choosing a bank. The results of this research recommended for banks in The Gambia to invest in technologies such as mobile and internet banking, improve International payments services, and staff quality.Keywords: Bank Selection, Religiosity, Technology, The Gambia.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBank selection- a measure of the religious sensitivity of retail banking customers in the Gambia
dc.title.alternativeBanka seçimi-Gambiya'da perakende banka müsterlerinin dini hassasiyeti ölçmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-23
dc.contributor.departmentİslam İktisadı ve Finansı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBanking
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmCustomer preferences
dc.subject.ytmPreference
dc.subject.ytmUser preferences
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.subject.ytmReligious tendencies
dc.subject.ytmReligious structure
dc.subject.ytmGambia
dc.identifier.yokid10261726
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553479
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineUluslararası Finans ve Katılım Bankacılığı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess