Show simple item record

dc.contributor.advisorAkınoğlu, Orhan
dc.contributor.authorEbcim, Elif
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:30Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631051
dc.description.abstractBu araştırma, ortaöğretim okul müdürlerinin öğretim liderliği rollerinin ne derecede gerçekleştirdiklerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma betimsel tarama modelinde olup nicel bir çalışmadır. Araştırmada Mehmet Şişman'ın Öğretim Liderliği anketi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında İstanbul iline bağlı Kâğıthane ilçesindeki 15 ortaöğretim kurumu ile bu okullarda görev yapan öğretmenlerden oluşturmuştur. Bu okulların 13'ü örnekleme alınmıştır. 2 okuldan anket katılımı sağlanamamıştır. Araştırmanın verileri literatür tarama ve anket uygulama şeklinde toplanmıştır. Veriler toplanırken önce yerli ve yabancı araştırma, yayın ve kitaplar incelenerek ilgili olan kaynaklar belirlenmiş ve yabancı kaynaklar Türkçeye çevrilmiştir. Verilerin analizi `SPSS Statistics 22.0` programı ile yapılmıştır. Araştırmaya dâhil edilen öğretmenlere ilişkin kişisel bilgilerin frekans, yüzde ve aritmetik ortalama değerleri hesaplanarak tablolaştırılmıştır. Beş boyutta toplanan elli davranışa ilişkin öğretmenlerin görüşlerinin okullar genelinde frekans, yüzde ve ortalamaları hesaplanmıştır. Öğretmenler çeşitli değişkenler açısından sınıflandırıldıktan sonra bu değişkenlere bağlı olarak varyans analizi ve t testi yapılmıştır. Grupların öğretim liderliğine ilişkin görüşleri arasında anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla tek yönlü ANOVA Analizi uygulanmıştır. Testler için anlamlılık düzeyi 0.05 alınmıştır. Görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkan gruplar ile ilgili bulgular tablolaştırılmış ve incelenmiştir. Araştırma sonucunda, ortaöğretim kurumu öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda; okul yöneticilerinin çoğu zaman öğretim liderliği davranışı sergiledikleri belirlenmiştir.
dc.description.abstractThis research aims to determine the extent to which the principals of secondary schools perform their teaching leadership roles. The research is a descriptive survey model and it is a quantitative study. In this research, Mehmet Şişman's educational leadership survey used. The population of the study consisted of 15 secondary education institutions in Kâğıthane district of İstanbul province and teachers working in these schools in 2016-2017 academic year. 13 of these schools were sampled. Survey participation from 2 schools could not be achieved. The data of the study was collected through literature survey and questionnaire application. While collecting the data, firstly domestic and foreign research, publications and books were examined and related sources were determined and foreign sources were translated into Turkish. Data were analyzed using SPSS Statistics 22.0 program. The frequency, percentage and arithmetic mean values of the personal information about the teachers included in the study were tabulated. Frequency, percentage and average of teachers' opinions about fifty behaviors gathered in five dimensions were calculated across schools. After the teachers were classified in terms of various variables, variance analysis and t test were performed depending on these variables. One-way ANOVA was used to determine whether there was a significant difference between the groups' views on instructional leadership. Significance level was taken as 0.05 for the tests. The findings of the groups where there was a significant difference between their views were tabulated and examined. As a result of the research, in line with the opinions of teachers of secondary education institutions; school administrators were found to exhibit instructional leadership behavior most of the time.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarının incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysing the behaviours of principals educational leadership according to teachers' opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-23
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administrators perception
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmEducation leadership
dc.subject.ytmInstructional leadership
dc.subject.ytmManagement behaviours
dc.identifier.yokid10273321
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553509
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess