Okul öncesi ve ilkokul yöneticilerinin kodlama eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesi (Bağcılar ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Arıkan, Elif Esra | |
dc.contributor.author | Ünsal, Leyla | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:32:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:32:29Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631050 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı okul öncesi ve ilkokul yöneticilerinin kodlama eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Bağcılar İlçesinde bulunan 15 devlet okulunda görev yapan 12'si okul müdürü, 13'ü okul müdür yardımcısı olmak üzere toplam 25 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Bu 25 okul yöneticisinin 4'ü anaokulunda 21'i ise ilkokulda görev yapmaktadır. Araştırma görüşme formu kullanılarak yapıldığı için zaman ve nitel çalışma olması sebebiyle 2018-2019 eğitim-öğretim yılı ile sınırlandırılmıştır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak hazırlanan görüşme formu ölçme ve değerlendirme bölümünden iki uzman akademisyen, eğitim bilimleri anabilim dalında bir uzman akademisyen ve dil bilimci bir uzman tarafından incelenerek, gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Hazırlanan 16 maddelik görüşme formu beş okul yöneticisi ile pilot çalışma yapılmış ve bu yapılan pilot çalışma sonucunda 7 maddeye indirilerek bu görüşme formunun son hali ile araştırmaya devam edilmiştir. Çalışma sonunda kodlama eğitimi yöneticiler tarafından bir kısmının ilgisi ve bilgisi olmasına rağmen popülist bir yaklaşım sergiledikleri, kodlama eğitimini çağı yakalamak için her çocuğa okul öncesinden itibaren üst kademelere doğru ilgisine göre verilmesi gerektiği, bu eğitim verilirken bilgisayarsız materyaller ile oyunlaştırarak verilmesi gerektiği, kodlama eğitiminin öğrencilere hem zihinsel gelişim hem de matematiksel düşünme becerisi kazandırdığı, kodlama eğitimi ile ilgili bütün paydaşlara tanıtım ve bilinçlendirme çalışması yapılması, altyapı, müfredat, materyal ve öğretmen eğitimi eksikliklerinin Bakanlık tarafından karşılanması sonuçlarına ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the approaches of school principals concerned with coding education in preschool and primary schools. In this research, case study design, which is one of the qualitative research methods, was used. The sample of the study consists of 25 school principals, 12 of whom are principals and 13 of them are deputy principals working in 15 national schools in Bağcılar District. 4 of these 25 school principals work in kindergartens and the others in primary schools. Since the research was conducted using the interview form, it was limited by the 2018-2019 academic year and Bağcılar District due to the difficulty of time and analysis. Personal information form and semi-structured interview form prepared by the researcher were used as data collection tools. The interview form prepared as a data collection tool was examined by two expert academicians from the measurement and evaluation department and one expert academician in the education sciences department and the necessary corrections were made. The 16-item interview form was piloted with five school principals, and as a result of this pilot study, it was reduced to 7 items and the research was continued with the final version of this interview form.At the end of the study, although coding education had some interest and knowledge by the principals, it was determined that they had a populist approach. They also stated that every child should be given according to their interest from the preschool to upper levels in order to catch up with the age of coding education. The purpose of the program is to provide mental development and mathematical thinking skills. Promotion and awareness-raising activities should be planned for all stakeholders related to coding education. The participants stated that the Ministry of Education could meet the deficiencies of infrastructure, curriculum, materials and teacher training by conducting publicity and awareness raising activities for all stakeholders related to coding education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi ve ilkokul yöneticilerinin kodlama eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesi (Bağcılar ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | Investigation of pre-school and primary school pirincipals' opinions on coding training (Sample of Bagcılar district) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-23 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Coding | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10272879 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 553508 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |