Okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonlarının öğretmenlerin iş doyumuna etkisi
dc.contributor.advisor | Türk, Esra | |
dc.contributor.author | Eröz, Abdullah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:32:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:32:29Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631048 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonlarının öğretmenlerin iş doyumları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla Mentorluk Fonksiyonları ve İş Doyumu Ölçeklerinden yararlanılmıştır. Araştırmada söz konusu ölçeklerin güvenirliğini saptamak amacıyla Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı değeri incelenmiş ve bu değer Mentorluk fonksiyonları ölçeği için .98; iş doyumu ölçeği için .85 olarak belirlenmiştir. Bu doğrultuda, toplam 532 kişi üzerinde ölçek uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde, okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonlarının öğretmenlerin iş doyumları üzerindeki etkisinin tespit edilmesinde Regresyon analizine yer verimiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların mentorluk fonksiyonları ölçeği içerisinde yer alan ifadelere 3.83; iş doyumu ölçeğinde yer alan ifadelere ise 4.20'lik düzeyde bir katılım sağladıkları görülmüştür. Bunun yanında söz konusu etkinin cinsiyete, yaşa, eğitim durumuna, mesleki kıdem ve yöneticilik kıdemi değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının tespitinde ise MANOVA analizi sonuçlarına yer verilmiştir. MANOVA analizinde farklılığın olduğu durumlarda ise kaynağın hangi gruplar arasında olduğunun belirlenmesi için ise Post Hoc testlerinden Hochberg's GT2 testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların mentorluk fonksiyonlarının öğretmenlerin iş doyumları üzerindeki etkisinin pozitif yönlü olduğu ortaya çıkmıştır. Yine araştırma sonucunda okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonlarının öğretmenlerin iş doyumları üzerindeki etkisinin cinsiyete, eğitim durumuna, mesleki kıdeme ve birlikte çalışma süresine göre farklılaşmadığı ortaya çıkmıştır. Son olarak, okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonlarının öğretmenlerin iş doyumları üzerindeki etkisinin yaşa göre farklılaştığı ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the effect of school principals 'mentoring functions on teachers' job satisfaction. For this purpose, Mentoring Functions and Job Satisfaction Scales were used. In order to determine the reliability of these scales, Cronbach Alpha internal consistency coefficient value was examined and this value was .98 for the scale of mentoring functions; for the job satisfaction scale was .85. In this regard, the survey was carried out on a total of 532 people. In the analysis of the data obtained as a result of the application, the regression analysis was performed to determine the effect of school principals' mentoring functions on job satisfaction of teachers. The result of the study participants scale mentoring functions in the expressions contained in the statements contained in 3.83 and the job satisfaction scale were found to provide a level of participation in 4:20. In addition, the results of MANOVA analysis were determined in order to determine whether the effect of the effect varies according to gender, age, education level, professional seniority and seniority variables. In cases where the source of the differences in MANOVA analysis to determine whether the groups in which the Hochberg's GT2 from the post hoc test was used for testing. As a result of the study, it was revealed that the effect of mentoring functions of teachers on job satisfaction of teachers was positive. As a result of the research, it was found that the effect of mentorship functions of teachers on job satisfaction of teachers did not differ according to gender, education, occupational seniority and working time. Finally, the effect of school principals' mentoring functions on job satisfaction of teachers has been found to be different according to age. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonlarının öğretmenlerin iş doyumuna etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of school managers on mechanism function to work satisfaction | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-23 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.subject.ytm | Mentoring | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10272832 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 553506 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |