Show simple item record

dc.contributor.advisorŞirin, Ahmet
dc.contributor.authorTürkkan, Alpay
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:22Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631018
dc.description.abstractBatılı ülkelerde çok önem verilen yaygın eğitimin amacı genel olarak örgün eğitimin eksiklerini tamamlamaktır. Örgün eğitim, yani okul eğitiminin eksik kaldığı yerlerde yaygın eğitim onu tamamlayan bir eğitim türü olarak önem kazanmaktadır. Yaygın eğitimin kapsamında halk eğitimi merkezleri de bulunmakta, Türkiye'de yurt çapında açılan çok sayıdaki halk eğitimi merkezlerinde yetişkinlere (öğrencilere)çeşitli mesleki ve teknik alanlar ve dallarda eğitim sağladıkları görülmektedir. Halk eğitimi merkezlerine gelen öğrencilere mesleki ve teknik alanlarda bilgiler sağlanarak, bu alanlarda öğrencilerin yeteneklerini geliştirmeleri sağlanmaktadır. Türkiye'deki halk eğitimi merkezlerinde bazı sorunlar da yaşanabilmektedir. Halk Eğitim merkezlerinde görev yapan kurum yönetici ve öğretmenlerin öğrenmeye ilişkin algıları ile mesleki doyumları arasındaki ilşkiyi branş, cinsiyet, medeni durum ve hizmet süresine göre incelemektir. Bu tez çalışması kapsamında, halk eğitimi merkezlerinin böyle sorunları araştırılarak, sorunlarının çözülmesi ile bu merkezlerin daha etkili bir yapıya kavuşturulup, eğitim verimliliklerinin arttırılması için önerilerde bulunulmaktadır.
dc.description.abstractAs given high importance to it in the Western countries, the aim of non-formal education is in general to overcome the deficiencies of formal education. In everywherewhenformal educations (namely school educations) do short-coming then non-formal educations complete it and as a kind of education gain importance. In the scope of non-formal education there is public education centers too; it's seen that numerous such centers have been established in Turkey nationwide which giving education to adults (students) in several vocational and technical fields and branches. By providing information to students in vocational and technical fields the public education centers provide the students building their capacities in these fields. In Turkey found public education centers also some problems may live. In the scope of this thesis study, by searching such problems of public education centers, some suggestions have been made on solving these problems, so bringing these centers to a more efficient structure and increasing their efficiency in education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHalk eğitimi merkezi yönetici ve öğretmenlerinin hayat boyuöğrenme algısı ile mesleki doyum arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between lifetime learning perception and professional satisfaction of public education center manegers and teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-02
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10307035
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid597503
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess