Show simple item record

dc.contributor.advisorAlpaydın, Yusuf
dc.contributor.authorDanişman, Daniye
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:21Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631011
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin görev ve yetkinlikleri hakkında yönetici ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırma nitel desenlerden olgu bilim modeline uygun olarak tasarlanmıştır. Nitel araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Bahçelievler ilçesinde farklı okul türlerinde çalışan yönetici ve öğretmenlerden araştırmaya gönüllü katılan 20 kişi örneklemi oluşturmuştur. Araştırmada görüşmeler yarı yapılandırılmış sorularla sürdürülmüştür. Araştırma sonunda elde edilen verilerin çözümlenmesi aşamasında içerik analizi yapılarak temalar oluşturulmuş ve bu temalar betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmenliği alanının önemli görüldüğü ve öğretmende farklı özelliklerin bulunması ve alana ilişkin öğretmenin eğitimci rolünün öne çıkarılması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğretmenin yetkinlikleri ile ilgili oyunla öğretim, sınıf yönetim becerisi, el becerisi, planlı öğretimi sürdürebilme, öğrencilerin bireysel farklılıklarını tanıma, öğrencilere rehberlik edebilme, gelişim özelliklerini bilme, materyal geliştirebilme, özel eğitim öğrencileri ile çalışabilme, mesleğini sevme, çocukları sevme küçük yaşla çalışılıyor olmanın bilincinde olma yüksek veli beklentilerini yönetebilme, İletişim becerisine sahip olmak, Kişisel gelişimine önem vermek, aktif ve enerjik ve duyarlı olmalı, bedensel ve ruhsal yönden sağlıklı olmak, kalabalık sınıflarda sınıf yönetimini sağlamak, farklı sosyo- ekonomik düzeydeki okullarda çalışabilmek, teneffüssüz çalışabilme zorunluluğun bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Görev ve sorumlulukları ile ilgili olarak ise okul kültürüne uyum sağlama, ortak materyalleri etkin kullanmak, zümre işbirliğine önem verme, öğretmenlerin eleştirel bakışları, ev ziyaretleri, olumlu olumsuz durumları paylaşmak, verilen görevleri yerine getirmek, mesai saatlerine uymak, problem durumlarında okul yönetimine bildirmek, gereksiz izin almamak, okul içinde belirli gün ve haftalar ile ilgili faaliyet hazırlamak, sınıfı amaca uygun düzenlemek, çocukların güvenliğine dikkat etmek, öğrencileri koordine edebilmesi, aile katılımını sağlamak, çocukların gelişimini izlemek, öz bakım becerilerini geliştirmek sorumluluğunun bulunduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this reseach, it is aimed to specify the opinions of the managers and teachers about the duties and competences of pre-school teachers. This research has been designed in quality figure in accordance with fact science model. In this qualitative research, has been used from purposeful sampling method, maximum diversity samplig. The group of the research has been composed of 20 volunteer managers and teachers who has been working different schools in Bahçelievler. Open-ended questions have been used in this research. Contetnt analysis has been made and themes have been consructed in this process of data resolition and these themes are analyzed descriptively.This reseach has the goal to understand that how seems important of pre-school teachers, different specifications of teacher, and put forward the teaching role. In this research, ideas on the points are collected such as, game teaching, classrom management skill, the ability to sustain teaching with plan, to know the individual differences of student and development characteristitcs, to improve material, to work with special education students, loving the profession and loving to work with children, be awareness of working with little children, expectation of parents, to have communication skills, to value the personal evolution, to be active energetic and sensitive , to be healty physical and mentally, to manage the crowded clsasses, to be able to work different socio-economic grade schools, obligation to work without any break. It is found out that pre-school teachings duties and responsibilities have accommodate to school culture, to use the effective of commom material, pay attention to clan collaboration, critical overview of teachers, home visits, fulfill a giventask, to compliance with working hours, to inform the problems to the school management, to avoid from redundancy, be careful about safety of children, ensuring family involvement, to improve the childrens self-care skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin görev ve yetkinlikleri hakkında yönetici ve öğretmen algıları
dc.title.alternativeDuties and competences of preschool teachers from school management points of view
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-03
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmCompetence
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSufficiency
dc.identifier.yokid10277270
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid557259
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess